خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

شرایط منطقه سبب کاهش ورود گردشگران به کشور شد/حذف سفر از سبد خانوارهای ایرانی / تکمیل تنها 25 درصد ظرفیت هتل های استان در تعطیلات تابستان

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۸۲۸

رئیس جامعه هتلداران استان فارس گفت: به دلیل شرایط سیاسی و اقتصادی ایران و وضعیتی که اخیرا در منطقه رخ داده بیشتر گردشگران از کشور ایران و استان فارس استقبال نکرده و در حال حاضر شاهد کاهش گردشگران خارجی درون استان هستیم.

حسن سیادتان در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه تاکنون 25 درصد ظرفیت هتل های استان برای تعطیلات تابستانی تکمیل شده است، افزود: ظرفیت هتل های استان در نیمه نخست اردیبهشت ماه در شیراز به صورت کامل تکمیل شد، اما آغاز ماه مبارک رمضان از اواسط اردیبهشت ماه سبب شد که میزان ظرفیت اشغال هتل ها کاهش یابد.

رئیس جامعه هتلداران با بیان اینکه بی شک تحریم ها بر کاهش میزان استقبال گردشگران از کشور و استان تاثیر گذاشته است، افزود: هر چند بسیاری معتقدند تصمیم دولت مبنی بر عدم درج مهر در پاسپورت گردشگران، سبب افزایش میزان استقبال گردشگران از کشور و استان خواهد شد.

وی افزود : عواملی مانند رد و بدل نشدن پول توسط تحریم‌ها از مهم‌ترین دلایل کاهش گردشگری در کشور به شمار می‌آید، اما برای رونق گردشگری و استقبال گردشگران از کشور می‌توانیم با باز کردن حساب در فرودگاه برای گردشگران اقداماتی انجام دهیم که این افراد بتوانند حساب بانکی ایجاد و کارت دریافت کنند.

رئیس جامعه هتلداران استان بیان کرد: با توجه به اینکه کشور ایران و استان فارس از جذابیت‌های ویژه‌ای در بخش‌هایی مانند تاریخی، طبیعی، فرهنگی، مذهبی، اکو توریسم و... برخوردار است بنابراین بازدید از ایران آرزوی بسیاری از گردشگران خارجی است.

هدف 40 درصد گردشگران به استان اداری است

سیادتان با بیان اینکه شرایط بد اقتصادی سبب شده که سفر از سبد خانوارها حذف شود، ادامه داد: افزایش مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها اجازه سفر به مردم را نمی‌دهد به‌طوری که درصد کمی از مردم هم که قصد سفر دارند، سفر ارزان قیمت تنها گزینه آنها است.

وی خاطر نشان کرد: برای رونق سفر و گردشگری مردم نیاز است که دولت، سازمان جهانگردی و بخش خصوصی به صورت هماهنگ با تعریف و تبلیغ سفرهای ارزان قیمت اقداماتی انجام دهند که شاهد استقبال دوباره مردم از این بخش باشیم.

رئیس جامعه هتلداران فارس با بیان اینکه وجود انسجام هماهنگی میان دستگاه های مذکور بخش خصوصی و شرکت های هواپیمایی نقش ویژه ای در رونق گردشگری دارد، افزود: کم کاری یک دستگاه باعث می شود که زنجیره گردشگری به صورت ناقص حرکت کند.

سیادتان به شرایط رکود و کسادی حاکم بر هتل‌های استان و شیراز اشاره می کند و گفت:زمانی برگزاری برنامه‌ها و همایش هایی که توسط بخش دولتی در هتل‌ها  انجام می شد تاثیر مهمی  در رونق هتل ها داشت اما مدتی است که این اتفاق نیز به شدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه 40 درصد افرادی که در هتل های استان اسکان دارند برای انجام کار و امور اداری به استان سفر کرده‌اند، گفت: این در حالی است که 30 درصد افراد با هدف گردشگری به استان آمده و در هتل ها اسکان دارند.

به گفته سیادتان، بازگشت دوباره گردشگری به سبد خانوارها شاید باعث رونق در تمامی بخش‌های گردشگری از جمله  رستوران‌ها، هتل ها و... در استان شود.

وی با اشاره به اینکه برای رونق و توسعه گردشگری هتل‌های استان در فصل تابستان با 20 تا 40 درصد تخفیف به مردم خدمات ارائه می دهند، ادامه داد: هتل ها 35 تا 40 درصد درآمد خود را در قالب مالیات، آب، برق، تامین اجتماعی و .... به دولت می پردازند، بنابراین اهتمام دولت به این قشر بی شک باعث رونق چندین برابری گردشگری در استان  می شود.

گفت و گو: محمدرضا طاهری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز