کد خبر: 724037 A

اسکندرپور:

شهردار شیراز با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام عمرانی را سرمایه شهروندان می دانیم گفت: از این رو با اختصاص 97 درصد از بودجه عمرانی سال جاری تمام اهتمام خود را بر تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی از جمله تقاطعات مختلف گذاشتیم.

شهردار شیراز در یک کنفرانس خبری از افتتاح تقاطع سه سطحی مطهری – امیرکبیر- رحمت، تقاطع غیرهمسطح جوادیه و بهره برداری از ایستگاه خط یک قطار شهری میدان امام حسین (ع) به مناسبت دهه فجر خبر داد.

حیدر اسکندرپور گفت: کاهش درآمدهای ناشی از صدور پروانه ساختمانی، افزایش ناگهانی قیمت ارز و عدم دریافت تسهیلات بانکی؛ شهرداری شیراز را با شرایط سخت مالی روبرو کرد و در این شرایط با برنامه‌ریزی، اولویت بندی و استفاده از حداکثر توان نیروهای مجموعه مدیریت شهری اقدام به تکمیل پروژه های بزرگ شهری کردیم.

وی  به افتتاح تقاطع سه سطحی مطهری – امیرکبیر- رحمت در دهه فجر اشاره کرد و افزود: این پروژه از ابتدای کلنگ زنی در سال 94 تا پایان سال 96 حدود 37 درصد پیشرفت فیزیکی داشته از ابتدای امسال تاکنون با 63 درصد پیشرفت، با توان و مدیریت سازمان عمران تکمیل و به مرحله افتتاح رسیده است.

اسکندرپور  تکمیل تقاطع سه سطحی مطهری- امیرکبیر – رحمت را نمود عینی کار و تلاش شبانه روزی مهندسان و کارگران سازمان عمران شهرداری شیراز دانست و گفت: تکمیل این تقاطع در شرایطی انجام شد که به دلیل نوسانات قیمت مصالح، پیچیدگی عملیات اجرایی و لزوم احداث آن همزمان با عبور جریان ترافیکی در سطح بولوار امیرکبیر، هیچ پیمانکاری علیرغم برگزاری سه مرحله مناقصه حاضر به همکاری با شهرداری نشد و با همت مجموعه شهرداری شیراز هم اکنون تقاطع سه سطحی مطهری- امیرکبیر – رحمت تکمیل شده است.

شهردار شیراز به افتتاح تقاطع جوادیه طی روزهای آتی اشاره کرد و گفت: تکمیل و توسعه فضای سبز حاشیه این پروژه نیز در دست انجام است تا علاوه بر تسهیل و تسریع در عبور و مرور شهروندان و مسافران، سیمای بصری پروژه با احداث 4 هکتار فضای سبز دلنشین باشد.

بهره‌برداری خط یک قطار شهری میدان امام حسین (ع)

شهردار شیراز بهره برداری از ایستگاه خط یک قطار شهری میدان امام حسین (ع) در دهه مبارک فجر را در راستای بهره مندی هر چه بیشتر شهروندان از سیستم حمل و نقل ریلی دانست و افزود: بر اساس برنامه ریزی ها مقرر شده بود این ایستگاه در هفته دولت سال 98 به بهره برداری برسد اما با توجه به موقعیت مهم ایستگاه قطار شهری میدان امام حسین (ع) و قرارگیری آن در یکی از میادین مرکزی شیراز (میدان ستاد)، عملیات عمرانی این پروژه را سرعت بخشیدیم.

وی با اشاره به بهره برداری از مسیرهای دوچرخه سواری در محدوده مرکزی شیراز اضافه کرد: طبق نظر کارشناسان و بر اساس الگوهای جهانی خطوط ویژه دوچرخه سواری باید در مرکز شهر ایجاد شوند. از این رو درصدد هستیم با تکمیل این خطوط، ایجاد ایستگاه های کرایه دوچرخه، ارائه اپلیکیشن دوچرخه سواری و فرهنگسازی؛ دوچرخه سواری را از یک وسیله ورزشی – تفریحی به یک مد حمل و نقل تبدیل کنیم.

 اسکندرپور با اشاره به برخی از انتقادات به ایجاد خطوط ویژه دوچرخه همچون تردد موتورسیکلت ها در آن، عنوان کرد: در حال حاضر این مسیرها ایجاد شده اما  هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است و باید این مسیرها به علائم، دوربین و سایر تجهیزات لازم مجهز شوند تا شاهد شرایطی ایمن برای حضور دوچرخه سواران در سطح شهر باشیم.

شهردار با بیان این مطلب که براساس مطالعات انجام شده حدود 26 درصد از مردم شیراز در سال 1355 از دوچرخه برای حمل و نقل استفاده می کردند، گفت: متاسفانه این آمار اکنون به یک دهم درصد کاهش پیدا کرده و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا سال 1402 باید میزان استفاده شهروندان از دوچرخه افزایش یابد.

وی اضافه کرد: براساس مطالعات ترافیکی انجام شده در دانشگاه شیراز و دانشگاه شریف تهران با تداوم روند فعلی، شهر شیراز در سال 1415 کاملا قفل و ترافیک در تمام سطح این کلانشهر در وضعیت قرمز قرار خواهد گرفت، از این رو باید برای مقابله با وضعیت ترافیکی موجود و جلوگیری از تشدید شرایط در آینده، تردد خودروها در مرکز شهر شیراز کاهش یابد و با توسعه خطوط قطار شهری، احداث تراموا، توسعه خطوط ویژه دوچرخه شهروندان را به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی و پاک تشویق کنیم.

بودجه ترافیک حمل و نقل عمومی سرمایه موتورسیکلت
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر