کد خبر: 739460 A

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران از ارائه بسته ۳۰ پروژه سرمایه‌گذاری در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی نیازی عصر امروز در مراسم دومین اجلاس فصلی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران در بافت تاریخی گفت: امروز دومین اجلاس برای شناسایی فرصت سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی تهران برگزار شد و بسته‌ای شامل ۳۰ پروژه با تاکید بر پروژه‌های گردشگری و تاریخی فراهم و با مشارکت اتاق بازرگانی در اختیار افراد مختلف و سرمایه گذاران قرار داده شده است.

وی ادامه داد: امید است پیرو جلساتی که از قبل برگزار شده تمایلی بیشتری برای سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا سرمایه‌گذاران مایل هستند در بافت تاریخی سرمایه‌گذاری کنند، اظهار داشت: خوشبختانه یکی از مزیت‌های ویژه سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی این است که کاملاً انحصاری است. شاید بتوانیم یک هتل پنج ستاره را در هر جای دنیا ساخت اما بافت تاریخی منحصر به‌فرد است و به لحاظ شرایط بین‌المللی نیز از آن جای که همه مصالح در تهران فراهم است محدودیت بین‌المللی برای ورود تجهیزات نداریم.

نیازی با بیان اینکه نوع سرمایه گذاری در این حوزه بسیار متفاوت است، تصریح کرد: می‌بینید که در منطقه ۱۱ کافه و هتل‌های تاریخی احیا شده‌اند. و چقدر مردم از آنها استقبال کردند.

وی در مورد سرانجام پروژه خودروهای اشتراکاتی با بیان اینکه شرایط بین‌المللی تأثیر زیادی بر عدم اجرای این پروژه گذاشت، خاطرنشان کرد: با گران شدن قیمت خودرو نتوانستیم این طرح را اجرایی کنیم. البته طرح‌های سرمایه‌گذاری زود بازده نیستند و سرمایه‌گذاری فرآیندی بلندمدت و گام اول آن جلب اعتماد سرمایه‌گذاری است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته اتفاقات و رفتارهای صورت گرفته با سرمایه‌گذاران باعث شد اعتماد آنها خدشه‌دار شود و به همین دلیل نیازمند آن هستیم که این اعتماد ترمیم شود و باید به سرمایه‌گذاری در کشور فرصت دهیم.

نیازی در مورد سرانجام سرمایه‌گذاری در ایجاد پمپ بنزین‌های کوچک مقیاس در تهران ابراز داشت: سال گذشته شهرداری وقت تصمیم گرفت که ۱۰۰ جایگاه تک و دو پمپه کوچک مقیاس ایجاد کند که هشت بسته سرمایه‌گذاری برای شش جایگاه سوخت فراخوان داده شد که در یک بازده ۱۰ ساله ساخته شوند و ۱۰ سال نیز مورد بهره‌‌برداری قرار گیرند. ۲۰ تا ۴۵ درصد سهم درآمدشان به شهرداری تهران تخصیص داده می‌شد. مکان‌‌‌یابی و تعریف و راهبری این پروژه با معاونت حمل و نقل بود و سازمان سرمایه‌گذاری تنها مدل سرمایه‌گذاری را تعیین می‌کرد که در برخی مناطق مشکلاتی در جانمایی این پمپ‌ها داشتیم.

وی اضافه کرد: فعلاً در مورد ۴۸ پمپ بنزین کوچک مقیاس به توافق رسیدیم اما بزرگترین چالش ما در سرمایه‌‌گذاری جانمایی است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران در مورد سرانجام گود برج میلاد که به عنوان یک گود پر خطر شناسایی شده است، بیان کرد: تعاملات خوبی با نیروی انتظامی انجام شد و روز گذشته با مدیر بنیاد تعاون در دفتر معاون مالی جلسه‌ای برگزار کردیم که قرار شد کارگروهی نسبت به تعیین تکلیف کل پروژه ایجاد شود و گزینه‌های مورد نظر را باید بررسی کنیم.

نیازی ادامه داد: وضعیت ایمنی این گود تحت کنترل است و لرزه‌نگاران نیز در حال پایش رفتار گود هستند اما این گود در کنار بزرگترین المان تهران قرار دارد و زیبنده آن نیست. اگر بخواهیم صرفاً از دید پایدارسازی به گود نگاه کنیم باید پر شود اما آینده پروژه از بین می‌رود و ما به دنبال توافق هستیم تا در یک بازه زمانی مشخص سازه‌ای در برج ساخته شود.

علی نیازی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر