خبرگزاری کار ایران

نوروزی در گفت‌وگو با ایلنا:

انتشار برخی از مطالب در راستای شفاف‌سازی، خلاف شرع است/ بد نیست هیأت وزیران هم مذاکراتش را منتشر کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۷۹۳

یک نماینده مجلس گفت: شفاف‌سازی در نهادها و ارگان‌ها بسیار خوب است اما گاهی اوقات انتشار برخی از مطالب خلاف شرع است و با آبروی افراد بازی می‌کند..

حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره شفافیت آرا در سایر سطوح و نهادهای کشور به غیر از مجلس شورای اسلامی گفت: درخصوص نهادهایی مانند مجلس خبرگان، شورای نگهبان و مجمع تشخیص گمان نمی‌کنم که این اتفاق بیفتد. 

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به طور مثال در مجلس خبرگان انتشار آرا مستلزم اذن مقام معظم رهبری است زیرا مسائلی که در این مجلس مطرح می‌شود، کلان است.

وی ادامه داد: فقهای شورای نگهبان انتشار بسیاری از مطالب را منع می‌کنند، مثلا در قضیه انتخابات و تائید و رد صلاحیت کاندیدای مجلس، نمی‌توان دلایل را مطرح کرد زیرا انتشارش خلاف شرع است و با آبروی مردم سر و کار دارد.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی افزود: حال در مجمع تشخیص مصلحت می‌توان گفت اگر سیاست‌های کلی مطرح باشد مسئله‌ای نیست اما در مورد بحث‌های اصلی، سری و امنیتی چنین امری نمی‌تواند مصداق داشته باشد.

وی افزود:‌در مورد مجلس هم باید بگویم طبق قانون اساسی جلسات مجلس از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود و مردم در جریان امور قرار می‌گیرند.

نوروزی خاطر نشان کرد: شفافیت در همه سطوح خوب است به طور مثال شورای عالی قضایی هنگامی که قوانین موضوعه و عادی را مورد بحث قرار می‌دهد بد نیست که مشروح آنچه که اتفاق می‌افتد را پخش کند و با هیأت وزیران مباحث که درباره آن بحث می‌کنند را انتشار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز