خبرگزاری کار ایران

هنردوست:

برخی به روابط ایران و پاکستان حسادت می‌کنند/ تلاش برای آزادی ۳ تن از سربازان میرجاوه ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۵۰۴

سفیر ایران در پاکستان از ادامه تلاش‌ها برای آزادی ۳ تن از سربازان میرجاوه خبر داد.

 به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مهدی هنردوست سفیر ایران در پاکستان ظهر امروز یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی روابط خارجی در جمع خبرنگاران درخصوص درگیری‌های روز گذشته در مرز ایران و پاکستان اظهار داشت: روابط ایران و پاکستان از نظر حسن ارتباطات و تعاملات دوجانبه عموما به دلیل حسادت و تلاش‌های برخی از طرف‌های سوم، با خرابکاری در روابط روبرو است. 

وی گفت: هر اتفاق سویی که در مرز ها رُخ می‌دهد ما باید بدانیم توسط افرادی انجام شده است که حسن مناسبات ایران و پاکستان به عنوان دو کشور بزرگ منطقه و اسلامی نظر مثبتی ندارند. 

این دیپلمات کشورمان با بیان اینکه متاسفانه حادثه روز گذشته اولین رویداد از این دست نبود، بیان کرد: با توجه به تحرکات گروه‌های تروریستی در منطقه تا زمانی که به یک تلاش جمعی ریشه کردن پدیده شوم تروریستی نرسیم، می‌تواند آخرین حادثه هم نباشد. 

هنردوست با تاکید بر اینکه با اطمینان می‌توانم بگویم اراده سیاسی طرفین بین تهران و اسلام آباد در مبارزه با این پدیده شوم وجود دارد، تصریح کرد: تعلق طرفین به این است که در این مبارزه سهیم باشند. دستاوردهای خوبی در این خصوص داشتیم و نشانه آن هم این است که تحرکات گروه‌های تروریستی در منطقه تمرکز و تلاش‌های خود را به سمت هدف‌های بیشتری برده‌اند تا بخواهند به ما ضربه وارد کنند که این امر قطعا به واسطه چشمان باز سربازان و مرزبا‌نان کشورمان ممکن شده است. 

وی در خصوص آخرین وضعیت سربازان ربوده شده در میرجاوه خاطرنشان کرد: به دنبال تلاش‌های دو جانبه که تا امروز انجام شده ۹ نفر از این سربازان آزاد شده و به کشور بازگشته‌اند. در خصوص ۳ تن باقی مانده، تلاش‌ها در حال انجام است. اما منطقه پیچیده است و قبایل مختلفی در دو طرف مرز وجود دارند. 

سفیر ایران در پاکستان ادامه داد: توپوگرافی منطقه به گونه‌ای است که به گفته مقامات نظامی پاکستان اقدام عملیاتی را سخت می‌کند. در نتیجه، به لطف خدا این تعداد از سربازان آزاد شده و به دنبال آزادی دیگر افراد هستیم. 

وی درباره سرمایه‌گذاری میان ایران و پاکستان ابراز داشت: یکی از ابعاد مورد توجه ما در بحث سرمایه‌گذاری این است که دو کشور از اقتصادهای مکمل برخوردار هستند و این امر بستر مناسبی را برای همکاری دوجانبه فراهم می‌کند به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری چراکه طرف ایرانی از دانش فنی لازم برخودار است و بسیاری از نیازهای برای سرمایه‌گدازی را برطرف می‌کند. 

سفیر ایران در اسلام‌آباد افزود: همچنین طرف پاکستانی به این گونه‌ توانمندی‌ها نیازمند است اگرچه فشارها و مجدودیت‌های تحمیلی کار را قدری دشوار می‌کند اما توافقات لازم انجام سده و طرفین اراده کردند در حوزه سرمایه‌گذاری‌های مشترک اقدام کنند و در جهت توسعه مناسبات دو کشور گام بردارند. 

هنردوست درباره حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان بیان کرد: در حال حاضر یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار تبادل داشنیم که رشد بالای ۲۰ درصد داشته است امت پتانسیل دو کشور با عنایت به مکمل بودن اقتصاد دو کشور می‌طلبد تلاش‌های دو کشور برای ارتقا به سمت بیشترین شدن حرکت کند چراکه ما گام اول را بعد از نشست‌های اخیری که داشته‌ایم به منظور رسیدن به حجم بالای ۵ میلیارد برداشته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز