خبرگزاری کار ایران

آتلانتیک گزارش داد؛

تندروهای آمریکایی برای نابودی برجام تلاش می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۸۷۹

آتلانتیک در گزارشی به تلاش تندروهای آمریکایی برای نابودی برجام اشاره کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آتلانتیک، هفته گذشته چندین نفر از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور درخواست کردند که فشار روی ایران را افزایش دهد.

در ماه‌های اخیر تنش میان ایران و آمریکا افزایش یافته است، اگرچه هر دو طرف اعلام کرده‌اند که تمایلی به جنگ ندارند. ایران ماه گذشته یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد و دولت ترامپ در واکنش به تهدیدات ایران نیروهای بیشتری را به منطقه اعزام کرد. هواداران توافق معتقدند که ایران تا پیش از خروج آمریکا به این پیمان پایبند بود و ترامپ عامل اصلی شروع بحران اخیر است.

کمپین تحریم‌های دولت ترامپ، اقتصاد ایران را تحت تاثیر قرار داده است. مقام‌های آمریکایی اعتراف می‌کنند که کمپین فشار حداکثری ترامپ عامل تشدید تنش‌ها در خاورمیانه بوده است. هدف نهایی ترامپ بازگرداندن ایران  به میز مذاکره است. جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ در سخنرانی اخیر خود ادعا کرد که کارزار فشار حداکثری ترامپ نتیجه‌بخش بوده است. 

اما برخی نمایندگان تندروی کنگره آمریکا معتقدند که تحریم‌های اقتصادی کافی نیستند. به نظر آنان، توافق هسته‌ای به کشورهای دیگر اجازه می دهد که به برنامه هسته‌ای ایران کمک کنند.

سناتورهای آمریکایی در نامه اخیر خود به رئیس جمهوری این کشور نوشتند: «مسئولان ایران با نقض کردن محدودیت‌های برجام در حال حرکت به سمت تسلیحات هسته‌ای هستند. ما از شما می‌خواهیم که معافیت‌ها را لغو کنید».

اما لغو این معافیت‌ها به تنهایی نمی‌تواند به فروپاشی توافق منجر شود. به همین خاطر برخی مقامات آمریکایی خواستار بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی سازمان ملل علیه تهران هستند. سناتورهای آمریکایی در نامه خود از رئیس جمهور درخواست کرده‌اند که دوباره تحریم‌های بین‌المللی را از طریق شورای امنیت سازمان ملل اعمال کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز