خبرگزاری کار ایران

هایکو ماس:

هیچکس خواهان جنگ نیست/ به زودی اولین مبادله از طریق اینستکس اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۲۹۷

وزیر امور خارجه آلمان بر ضرورت مقابله با ایجاد جنگ در منطقه تاکید کرد و گفت: اینستکس آماده است و به زودی اولین مبادله از طریق آن اجرایی می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در تازه‌ترین اظهارات خود در مصاحبه با شبکه ZDF در مورد تنش میان ایران و آمریکا گفت:  شرایط بسیار نگران‌کننده‌ است. کشتی‌ها هدف قرار داده شده‌اند. یک پهپاد سرنگون شده است. تنش در منطقه به شدت بالا گرفته است اما همه می‌گویند که به دنبال جنگ نیستند، باید برای این هدف تلاش کرد. من در تهران و سفرهایی که داشتم متوجه شدم هیچکس خواهان جنگ نیست. بنابراین باید برای کاهش تنش تلاش کرد.

وی در ادامه در مورد برجام گفت: این توافق هنوز وجود دارد من به تهران رفتم تا نشان دهم این توافق زنده است و ما به تعهدات خود در قبال برجام متعهد هستیم.

ماس در ادامه در مورد اینستکس هم گفت: اینستکس آماده است و به زودی اولین مبادله از طریق آن اجرایی می‌شود. اینستکس قابلیت اجرای مبادلات بین‌المللی را هم دارد اما شرکت‌ها باید در این مورد تصمیم بگیرند. در واقع شرایط برای شرکت‌ها سخت است و این موضوع نتیجه فشار حداکثری آمریکا بر ایران است.

وی در ادامه بر لزوم مذاکره برای حل تنش‌ها تاکید کرد و گفت: اگر ما جنگ را نمی‌خواهیم، باید برای کاهش تنش تلاش کنیم، باید مذاکره‌ها و جلسه‌های متعددی در این زمینه انجام شود. باید از جنگ احتمالی خودداری کرد؛ چراکه چنین جنگی بسیار فراگیر خواهد بود و به نفع هیچکس نیست.

ماس در پایان افزود: من خوشحالم که ترامپ از حمله به ایران منصرف شد. امیدوارم آمریکا به فشار اقتصادی در مورد ایران اکتفا کند و به دنبال حمله نظامی علیه ایران نباشد. ما و کشورهای مختلف جلسات متعددی با ایران برگزار خواهیم کرد تا از هرگونه درگیری نظامی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز