خبرگزاری کار ایران

بیانیه معاون وزیر خارجه انگلستان درباره سفر به ایران

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۱۳۵

معاون وزیر خارجه انگلستان با انتشار بیانیه‌ای خواهان اجرای کامل برجام از سوی ایران شد.

«به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه انگلستان، «اندرو موریسون» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و آفریقای شمالی پس از بازگشت از سفر دو روزه خود به ایران با انتشار بیانیه‌ای درباره این سفر مدعی شد: این سفر فرصتی مهم برای تعاملی شفاف، صریح و سازنده و محکم با حکومت ایران فراهم کرده است. من در تهران، در مورد نگرانی‌های انگلستان در مورد فعالیت‌های ایران در آن منطقه، کاملا شفاف بودم.

موریسون در این بیانیه مدعی شد: من تأکید کردم که تحلیل انگلستان این است که تقریبا قطعا ایران مسئول حمله اخیر به نفتکش‌ها در خلیج عمان بوده است. چنین اقدامی، که خطر بالای اشتباه محاسباتی را به همراه دارد، باید متوقف شود تا تنش‌های این منطقه فورا کاهش یابد.

معاون وزیر خارجه انگلیس افزود: انگلستان به همکاری با شرکای بین‌المللی برای یافتن راهکار جهت کاهش تنش‌های کنونی، ادامه می‌دهد. من بر موضع انگلستان برای حفظ توافق هسته‌ای، که به نفع منافع امنیتی ما است، تأکید کردم. اعلام کردم که ایران باید به پایبندی کامل به تعهدات برجامی خود مانند زمینه ذخایر اورانیوم با غنای پایین ادامه دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: بار دیگر با مقام‌های ایرانی درباره وضعیت «نازنین زاغری» و سایر زندانیان ایرانی- انگلیسی صحبت کردم و خواستار آزادی آنها شدم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز