خبرگزاری کار ایران

حجتی در جمع خبرنگاران:

افزایش هزینه نهاده‌های دامی، هزینه دامداران را افزایش داده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۴۶۷

محمود حجتی گفت: ۲۶ درصد هزینه‌های تولید شیر مربوط به هزینه‌های نهاده‌هایی است که از خارج از کشور وارد می‌شود و ۷۴ درصد هزینه‌ها هم مربوط به مسائلی مثل حقوق کارگر یا قیمت یونجه و ذرت و علوفه است که وقتی این هزینه‌ها بالا می‌رود، هزینه دامدار هم افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمود حجتی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با دلایل افزایش قیمت لبنیات، گفت: تولید لبنیات ما بیشتر شده است و دامداران شیر را بر اساس قیمت سازمان حمایت از مصرف کننده عرضه می‌کند، اما باید در بازار نظارت بیشتری وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه هزینه تولید دامداران افزایش یافته است، گفت: ۲۶ درصد هزینه‌های تولید شیر مربوط به هزینه‌های نهاده‌هایی است که از خارج از کشور وارد می‌شود و ۷۴ درصد هزینه‌ها هم مربوط به مسائلی مثل حقوق کارگر یا قیمت یونجه و ذرت و علوفه است که وقتی این هزینه‌ها بالا می‌رود، هزینه دامدار هم افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات نهاده‌های دامی داده نمی‌شد قیمت محصولات لبنی افزایش بیشتری داشت، البته سازمان حمایت از مصرف کننده باید بررسی کند که قیمت تمام شده شیر چقدر است و باید قیمت تعیین شده را ابلاغ کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز