خبرگزاری کار ایران

نواب‌صفوی در گفت‌وگو با ایلنا:

اظهارات مسئولان دانشگاه آزاد در صحن مجلس برای فرار از مجازات بود/ هنوز هم دانشجویان با ترس و لرز از آن جاده عبور می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۱۳۳

وکیل خانواده‌های حادثه اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: مطالبی که مسئولان دانشگاه آزاد در صحن مجلس عنوان کردند صرفا برای فرار از مجازات در دادگاه است.

حسام نواب‌صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در واکنش به اظهارات مسئولان دانشگاه آزد و علوم تحقیقات در صحن مجلس شورای اسلامی درخصوص حادثه «واژگونی اتوبوس واحد علوم و تحقیقات»، گفت: ابتدا باید بگویم تا پیش از این‌که دانشجویان و خانواده‌های آنان بخواهند حادثه را پیگیری کنند مسئولان این دانشگاه هیچ اقدام مثبتی برای رفع مشکلات موجود انجام نداده بودند.

این وکیل دادگستری با بیان این‌که به گواه دانشجویان اقدام مثبتی برای ایمنی راه مذکور صورت نگرفته است، بیان کرد: با گذشت چندین ماه از حادثه نصب گاردریل و تعویض اتوبوس‌ها انجام نشده است. مطالبی که مسئولان دانشگاه آزاد در صحن مجلس عنوان کردند صرفا برای فرار از مجازات در دادگاه است.

وی تاکید کرد: مسئولان دانشگاه آزاد و علوم تحقیقات به خطرناک بودن راه، نبود امکانات ایمن، گاردیل، بلوک‌گذاری و نداشتن معاینه فنی اتوبوس‌ها و مجموعه عواملی که هر کدام می‌تواند منجر به حادثه شود، آگاهی کامل داشتند.

نواب صفوی با اشاره به این‌که شرکت پیمان‌کار از اتوبوس‌های فرسوده و فاقد معاینه فنی استفاده می‌کرد، اظهار داشت: بخش دردناک قضیه این است که برای رفت‌و‌آمد مسئولان دانشگاه از اتوبوس‌های استاندارد و برای جابه‌جایی دانشجویان از اتوبو‌س‌های فرسوده استفاده می‌کردند.

وکیل حادثه اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات ادامه داد:‌ سوال اینجاست این‌گونه تبعیض‌ها در دانشگاهی که اتفاقا پسوند اسلامی را با خودش دارد، چرا اتفاق می‌افتد.

وی افزود:‌ مسئولان دانشگاه آزاد و علوم تحقیقات اظهاراتی را از اقدامات خود مطرح کرده‌اند که به گواه دانشجویان علوم تحقیقات از روزی صورت گرفته که این پرونده به جریان افتاده و در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته است.

نواب‌صفوی خاطر‌نشان کرد:‌ مسئولان دانشگاه آزاد و علوم تحقیقات هنگامی که مشاهده کردند خانواد‌ه‌ها پیگیر این مساله هستند، سعی کردند دست به کارهایی بزنند و تا امروز که چندین ماه از حادثه می‌گذرد و هنوز هیچ اقدام مثبتی مبنی بر تعویض گاردیل و پیچ جاده انجام نشده است.

این وکیل دادگستری در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که مسئولان دانشگاه آزاد و علوم تحقیقات گفته‌اند طی ماه‌های بعد از حادثه دست به اقداماتی زده‌اند و سیستم حمل و نقل این دانشگاه را نوسازی کرده‌اند، آیا این اتفاق افتاده است یا خیر،‌ بیان کرد: باز هم می‌گویم به گواهی دانشجویانی که در این دانشگاه حضور دارند، هیچ اقدام خاصی صورت نگرفته است.

وی افزود: شما اگر خودتان هم به محل حادثه بروید مشاهده خواهید کرد اقدام پیش‌گیرانه انجام نشده است، اتوبوسی اضافه نشده است فقط همان قدیمی‌ها را رنگ کرده‌اند.

نواب صفوی خاطرنشان کرد: نمی‌دانم اگر این دادگاه برگزار نمی‌شد و مسئولان دانشگاه آزاد و علوم تحقیقات در ردیف متهمان قرار نمی‌گرفتند، آیا این مطالب را بازهم عنوان می‌کردند؟

وی ادامه داد: جا داشت در مجلس شورای اسلامی از خانواده دانشجویان متوفی، افراد آسیب‌دیده و تعدادی از دانشجویان دیگر دعوت بعمل می‌آمد و حرف‌هایشان شنیده می‌شد. 

وکیل حادثه اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات تاکید کرد: اتفاق و حادثه بسیار دردناکی رخ داده است، ۳۳ نفر در اتوبوس حضور داشته‌اند که ۱۰ نفر از آنان کشته و تعدادی صدمات جبران‌ناپذیر بدنی دیده‌اند، امروز این افراد روی ویلچر می‌نشینند و حسی ندارند.

وی تاکید کرد: متاسفانه این بی‌مبالاتی و رعایت نکردن الزامات تا امروز بوده است و مسلماً اگر دادگاهی تشکیل نمی‌شد، بعید می‌دانم نسبت به این قضیه اقداماتی انجام می‌دادند.

نواب صفوی ادامه داد: اظهاراتی که امروز مسئولان دانشگاه آزاد و علوم تحقیقات بیان می‌کنند صرف فرار از از مجازات و کیفرخواست صادره از پلیس راهور است.

وی درباره اینکه هزینه درمانی افراد حادثه دیده چگونه و از چه طریقی پرداخت می‌شود،‌ گفت: حساب افرادی که جان خودشان را از دست داده‌اند جداست، اما اشخاصی که در این حادثه مصدوم شده‌اند بخشی از هزینه درمان آن‌ها را دانشگاه تقبل می‌کند. البته دانشجویان هستند و می‌شود سوال کرد.

وکیل پرونده سقوط اتوبوس دانشگاه آزاد تاکید کرد: هنوز هم دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات با ترس و لرز از آن جاده رفت و آمد می‌کنند.

وی در خاتمه گفت: آیا از بین رفتن ۱۰ نفر و مصدوم شدن این همه آدم ملاک نیست. فقط باید قوه قهریه و قضائیه باشد که آقایان مسئول کاری انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز