خبرگزاری کار ایران

عباس عبدی در گفت‌وگو با ایلنا:

دلایل استعفاهای داخل دولت شفاف بیان نمی‌شود/ کسی نیست از وزرا دفاع کند/ استعفاها تهدید برای ثبات دولت و فرصت تقویت است

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۵۳۶

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: استعفاها در عین تهدید بودن برای ثبات و اعتماد به نفس دولت؛ می‌تواند فرصت مناسبی هم جهت بازسازی و تقویت آن تلقی شود.

عباس عبدی کنشگر و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به عوامل موثر داخلی دولت بر استعفای وزرا از جمله نبود مدیریت واحد و مرجع نهایی برای حل مشکلات  بین وزارتخانه‌ها، کمبود بودجه و مشکلات تحریمی، گفت: درخارج از دولت، ساختاری وجود دارد که غیرمسئولانه به دولت فشار آورده و برخورد می‌کند.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا دلالیل مطرح شده وزرای دولت برای استعفا، دلایل اصلی هستند، گفت: حقیقت این است که دلایل استعفاها شفاف بیان نمی‌شود، شاید آقای آخوندی دلایل استعفای خود را نسبت به سایرین شفاف‌تر بیان کرد، اما متاسفانه دلایل آقای ظریف و وزیر آموزش و پرورش خیلی دقیق مطرح نشد.

وی افزود: با اینکه به نظر نمی‌رسد دلیل استعفای بطحایی شرکت در انتخابات مجلس باشد و شاید اصلا نامزد هم نشود، اما وزیری که در این شرایط وزارتخانه را رها کند و بخواهد برود نماینده شود را باید اخراج کرد. لذا گمان نمی‌کنم دلیل اصلی‌اش این باشد‌

عبدی با اشاره به نبود شفافیت در ایران، گفت: طبعا مسائل دیگری هم در استعفاها وجود دارد اما چون در ایران مسائل شفاف گفته نمی‌شود، این اتفاق‌ها و مسائل پیش می‌آید.

وی افزود: ربطی هم به یک دست بودن یا نبودن دولت ندارد، شاید فقدان یک راهبرد جامع در دولت است که موجب این مشکلات می‌شود ضمن اینکه وقتی به جاهای سفت و مشکلات برمی‌خورریم، به یکدیگر شاخ می‌زنیم و عدم حل برخی مسائل را از چشم هم می‌بینیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه از یک زاویه هم نباید به استعفا خیلی منفی نگاه کنیم، گفت: آن زاویه هم این است که دولت فعلی دولتی نیست که بخشی از وزرایش به هر قیمتی بخواهند به میز بچسبند، یعنی پست و مقام برای آنها اینقدر کلیدی نیست که بخواهند به هر قیمتی کار خود را ادامه دهند، بنابراین وقتی با مشکلات ناشی از عدم هماهنگی مواجه می‌شوند، حاضر هستند استعفا داده و کنار روند.

وی با اشاره به اینکه حتما عواملی درون دولت وجود دارد که باعث ایجاد چنین مسائلی می‌شود، بیان کرد: فقدان انسجام داخلی، فقدان مدیریت واحد و مرجع نهایی موثر برای حل مشکلات فی مابین وزرا یا وزارتخانه‌های مختلف؛ همچنین دلایلی چون فقدان قاطعیت، کمبود بودجه و مشکلات تحریمی همه از دلایل گوناگون فشارهای داخلی دولت هستند.

عباس عبدی با بیان اینکه فشارهای بیرونی وارد بر دولت کاملا واضح هستند، گفت: ساختاری در بیرون از دولت وجود دارد که غیرمسئولانه فشار آورده و برخورد می‌کند. از طرفی چون کسی هم نیست که از وزرا دفاع کند، آنها باید خودشان این فشار را تحمل کنند، برخی مثل آقای زنگنه تحمل می‌کنند و بعضی‌ها خیلی حاضر نیستند که این فشارها و فضا را تحمل کنند.

وی ادامه داد: این استعفاها در عین تهدید بودن برای ثبات و اعتماد به نفس دولت؛ می‌تواند فرصت مناسبی هم جهت بازسازی و تقویت آن تلقی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز