خبرگزاری کار ایران

سردبیر واشنگتن اگزمینر در گفت‌وگو با ایلنا:

قسم می‌خورم ترامپ نمی‌خواهد جنگ دیگری را در خاورمیانه آغاز کند/ دیدار آبه با رهبر ایران سرنوشت‌ساز خواهد بود/ مذاکره در شرایط فعلی بی‌فایده است

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۴۵۴

سردبیر واشنگتن اگزمینر، با تاکید بر غیرقابل قبول بودن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ایران را ملتی مغرور دانست که در مقابل تحریم‌ها سر خم نمی‌کنند.

هوگو گوردون سردبیر کنونی واشنگتن اگزمینر، و سردبیر سابق پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا (هیل) است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در مورد سیاست خارجی ترامپ و تصمیات دولت آمریکا علیه ایران مطرح کرد.

تنش‌های میان ایران و آمریکا جدید نیست

گوردون در مورد اختلاف میان ایران و آمریکا گفت: ببینید من چیز جدیدی در تنش‌های میان ایران و آمریکا مشاهده نمی‌کنم، چهل سال است که اختلاف میان ایران و آمریکا وجود دارد. در واقع ترامپ با روی کار آمدنش شروع به افزایش تهدید و فشار بر ایران کرد و با خروج از برجام، تحریم‌ها را بر ایران تحمیل کرد. چیزی که مشخص است، آسیبی است که این تحریم‌ها به اقتصاد یک کشور وارد می‌کند. دولت آمریکا نه تنها خود بر اقتصاد ایران فشار وارد می‌کند بلکه از تمام جهان می‌خواهد با این سیاست همراه شوند.

اروپا نمی‌تواند میان ایران و آمریکا یکی را انتخاب کند

وی در ادامه در مورد تاکید ایران بر اجرای تعهدات اروپا گفت: آمریکا در تهدیدهای خود جدی است. تهدید کرده است یا تجارت با ایران را انتخاب کنید یا تجارت با آمریکا را. حتی اخیرا آب پاکی را روی دستان اروپایی‌ها ریخت و گفت اگر ایران را انتخاب کردید، دیگر با تجارت آمریکا به طور کامل خداحافظی کنید.

ایران راه دور زدن تحریم را بلد است

این تحلیل‌گر سیاسی در ادامه بر موثر نبودن تحریم‌های‌ آمریکا علیه ایران اشاره کرد و در این باره گفت: تحریم‌های اقتصادی تا این لحظه نتوانسته‌است باعث شود ایران تسلیم شود. ایران در گذشته هم توان کنار آمدن و دور زدن تحریم‌ها را داشته‌ است.

مذاکره در شرایط فعلی بی‌فایده است

ترامپ برای آغاز مذاکره باید تحریم‌ها را بردارد

وی درباره احتمال مذاکره میان ایران و آمریکا گفت: مذاکره در شرایط فعلی بی‌فایده است. ترامپ از مذاکره صحبت می‌کند اما هدف خوبی از مذاکره با ایران ندارد. ترامپ نمی‌خواهد به منافع ایران احترام بگذارد و می‌خواهد ایران را کشوری کند که تسلیم خواسته‌هایش است.

گوردون تاکید کرد: در واقع اگر ترامپ می‌خواهد حسن نیت خود را نشان دهد، برای مذاکره با ایران ابتدا لازم است که تحریم‌ها را بردارد تا از این طریق هم حسن نیت خود را نشان دهد، هم اینکه اعتماد سران ایران را به خود جلب کند.

اتهامات ترامپ علیه ایران غیرقابل قبول است

وی در ادامه اتهامات ترامپ علیه ایران را بی‌اساس خواند و گفت: قابل قبول نیست ملتی مانند ایران که به تاریخ خواد افتخار می‌کنند را به عنوان دشمن بدانیم و این اتهامات را علیه آنها مطرح کنیم.

ایران ملتی مغرور دارد که در مقابل تحریم‌ها سرخم نمی‌کند

ترامپ نمی‌تواند شکست را بپذیرد

گوردون همچنین در ادامه به سرافرازی ملت ایران اشاره کرد و در این باره گفت: ملت ایران ملتی با غرور است. ملتی با احساسات ناسیونالیستی است که به گذشته خود افتخار می‌کند. در طول تاریخ هرگز ندیدیم ایران تسلیم شود. آنها بارها بر این موضوع تاکید کردند. بنابراین ترامپ نمی‌تواند از این طریق به اهداف خود برسد.

وی همچنین در مورد پیش‌بینی خود از ادامه سیاست‌های ترامپ در مورد ایران گفت: ترامپ نمی‌تواند شکست را بپذیرد از سویی دیگر به جنگ اقتصادی عقیده دارد و به دنبال جنگ نظامی با ایران نیست. بنابراین هر لحظه بر فشار بر ایران اضافه می‌کند.

حاضرم قسم بخورم که ترامپ نمی‌خواهد جنگ دیگری را در خاورمیانه آغاز کند

سردبیر واشنگتن اگزمینر، در ادامه در مورد اینکه آیا ترامپ به دنبال جنگ با ایران است یا خیر گفت: من حاضرم قسم بخورم که ترامپ نمی‌خواهد یک جنگ دیگر را در خاورمیانه آغاز کند. ترامپ می‌داند این جنگ چه عواقبی دارد و نمی‌خواهد وارد درگیری با ایران شود.

دیدار شینزوآبه با رهبر ایران سرنوشت‌ساز خواهد بود

وی در ادامه در مورد راهکار ترامپ برای مقابله با جنگ با ایران گفت: ترامپ اکنون خواهان میانجی‌گری کشورهای مختلف برای حل مشکل ایران و آمریکا شده است. ژاپن کشوری است که گویا برای حل مشکلات ایران و آمریکا مصمم است و می‌خواهد از رابطه خود با ایران استفاده کند. نخست وزیر ژاپن قرار است با بالاترین مقام ایرانی یعنی رهبر ایران صحبت کند تا بتواند نظرات آمریکا را به وی ابلاغ کند بنابراین دیدار شینزوآبه با رهبر ایران دیداری مهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز