خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

ارجاع ماده مربوط به تعیین تکلیف موتورسیکلت‌های فرسوده به کمیسیون صنایع

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۹۴۵

بهارستان‌نشینان ماده مربوط به تعیین تکلیف موتورسیکلت‌های فرسوده را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو نمایندگان ماده ۹ مکرر طرح ساماندهی خودرو را مورد بررسی قرار دادند.

این ماده اشخاص حقیقی و حقوقی مالک وسایل نقلیه موتوری را مکلف می‌کرد که وسایل نقلیه خود را بعد از رسیدن به سن فرسودگی از رده خارج کنند.

در جریان بررسی علی لاریجانی رئیس مجلس این اقدام را مطرح کرد که در بخشی از این ماده تردد و حمل بار و مسافر و نقل انتقال صدور گواهی معاینه فنی وسایل نقلیه موتوری در شهرهای بالای یکصد هزار نفر ممنوع شده است اما در بخش دیگری از این ماده اشخاص مکلف شدند که موتورسیکلت را بعد از رسیدن به سن فرسودگی از رده خارج کنند که این دو عبارت با یکدیگر متناقض است.

لذا بعد از بررسی پیشنهادات برای رفع ابهام در نهایت نمایندگان با ۱۸۷ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند که کل این ماده برای بررسی بیشتر به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع شود.

ماده ۹ مکرر تنها ماده باقیمانده طرح ساماندهی صنعت خودرو است که بیش از این سایر مواد آن در مجلس تصویب شده بود. در این ماده قرار است وضعیت وسایل نقلیه موتوری به خصوص وسایل نقلیه موتوری فرسوده تعیین تکلیف شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز