خبرگزاری کار ایران

منابع آگاه فاش کردند؛

جزئیات گفت‌وگوی پمپئو و عبدالمهدی و ارسال پیام آمریکا به ایران

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۴۳۷

منابع آگاه خبر دادند که پمپئو در دیدار با عادل عبدالمهدی بر تمایل کشورش برای انعقاد توافق هسته‌ای جدید با ایران تاکید کرد.

 به گزارش ایلنا به نقل از میدل ایست‌ آی، منابع آگاه در مورد دیدار مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق مدعی شدند که وی در این دیدار تاکید کرده است که آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست. 

این منابع در ادامه افزودند: پمپئو از نخست‌وزیر عراق خواسته است که دولت عراق این پیام را به مقام‌های ایران منتقل کند که آنچه که ترامپ می‌خواهد جنگ نیست بلکه تنها یک توافق هسته‌ای جدید است.

این منبع همچنین اضافه کرد  «وزیر امورخارجه آمریکا گفت که ترامپ خواهان و علاقمند به رسیدن به توافق جدید است. توافقی که خودش در آن حضور داشته باشد.»

عبدالمهدی هم پاسخ داد که ایرانی‌ها مردم محکمی هستند و بار دیگر وارد توافق هسته‌ای جدیدی نخواهند شد. اما ممکن است ایران طرح اضافه شدن بندها و مفاد جدیدی به برجام را بپذیرند.

این طرح و پیشنهاد نخست وزیر عراق با استقبال پمپئو روبه‌رو شده است.

این منبع آگاه هم چنین در پایان افزود: در صحبت‌های پمپئو نشانی از تهدید نبود. روز بعد، عبدالمهدی، نماینده‌ای  را به ایران فرستاده تا این موضوع و این طرح  را به مقامات ایران ابلاغ کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز