خبرگزاری کار ایران

با رای موافق نمایندگان؛

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شد در زمینه‌های حفاظت و احیای بناها و اماکن تاریخی- فرهنگی اقدام کند

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۲۱۲

بر اساس ماده‌ای از طرح حفاظت و احیای بناها و اماکن تاریخی فرهنگی مصوب شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف باشد از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای با استفاده از امکانات موجود و با مشارکت سازمان نسبت به آموزش و تربیت استادکاران و کاردان‌های تجربی در زمینه‌های حفاظت و احیای بناها و اماکن تاریخی- فرهنگی اقدام کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی- فرهنگی و توانمندسازی مالکان و بهره برداری بناهای تاریخی- فرهنگی، با ماده ۴ این طرح با ۱۶۸ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

همچنین ماده ۵ طرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی- فرهنگی با ۱۶۳ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر در صحن مورد تصویب نمایندگان مجلس قرار گرفت.

در نشست امروز مجلس همچنین نمایندگان با ماده ۶ طرح مذکور با ۱۷۴ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در ماده ۴ طرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی- فرهنگی آمده است: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است از طریق سازمان فنی و حرفه ای با استفاده از امکانات موجود و با مشارکت سازمان نسبت به آموزش و تربیت استادکاران و کاردان های تجربی در زمینه های حفاظت و احیای بناها و اماکن تاریخی- فرهنگی اقدام کند.

براساس تبصره این ماده؛ سازمان موظف است سازوکار طراحی و اجرای فعالیت های مرتبط را به گونه ای برنامه ریزی، تنظیم و تدوین کند که استفاده از نیروهای موضوع این ماده در اولویت قرار گیرد. 

همچنین براساس ماده ۵ طرح مذکور؛ وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش مکلفند با مشارکت سازمان، سرفصل، محتوای دروس و شیوه آموزش رشته های مرتبط با حفاظت و احیای بناها و بافت های تاریخی- فرهنگی با رویکرد مهارت آموزی در این تخصص ها را اصلاح و یا تکمیل کنند.

در ماده ۶ این طرح آمده است که سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است با همکاری سازمان، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ظرف مدت یک سال پس از تصویب این قانون نسبت به تهیه نظام فنی و اجرایی اختصاصی مربوط به بناها و بافت های تاریخی- فرهنگی اقدام کرده و به تصویب هیات وزیران برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز