خبرگزاری کار ایران

قمی در گفت‌وگو با ایلنا:

احیای کارت سوخت در جلوگیری از قاچاق بنزین موثر است/ مسئولان باید مثل مردم زندگی کنند/ با کاهش هزینه‌ها خسارات سیل را جبران کنیم، نه با افزایش قیمت

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۰۷۴

نماینده مردم پاکدشت گفت: با مردم شفاف باشیم تا مردم وضعیت کشور را بدانند. به گونه‌ای عمل کنیم که مردم بدانند مسئولان به فکرشان هستند.

محمد قمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا،  درباره مخالفت مجلس با افزایش قیمت بنزین گفت: در جلسه اخیر مجلس که به صورت غیرعلنی برگزار شد آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه وضعیت بودجه کشور را توضیح داد و میزان درآمدها، هزینه‌ها و کسری موجود را عنوان کرد.

وی ادامه داد: در آن جلسه آقای زنگنه وزیر نفت هم گزارشی از وضعیت صادرات نفت به نمایندگان ارائه داد. در این زمینه نمایندگان هم سوالاتی داشتند که وزیر نفت پاسخ داد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم گفت: راجع به مساله بنزین نظرات دولت با حضور نمایندگان‌شان گفته شد و نمایندگان مجلس هم نظرات خود را بیان کردند. پس از بحث‌های صورت گرفته در جلسه غیرعلنی مجلس، نمایندگان نهایتا به این نتیجه رسیدند که قیمت بنزین تغییری نداشته باشد و تنها کارت سوخت احیا شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: نمایندگان مجلس تاکید داشتند که قیمت بنزین به همان روال گذشته باشد و گفتند ما می‌توانیم کارت سوخت را دوباره به سیستم مصرف بنزین برگردانیم. دلیل نمایندگان برای احیای کارت سوخت نقش موثر این تصمیم در مبارزه با قاچاق سوخت است. استفاده از کارت سوخت نقش بسزایی در کاهش قاچاق سوخت از کشور دارد.

 وی با اشاره به نظراتی که در رابطه با افزایش قیمت بنزین وجود دارد، گفت: در شرایط فعلی اقتصاد کشور ما که قبلا هم در رابطه با این امر برنامه‌ریزی نکرده‌ایم بهتر است که قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی افزایش پیدا نکند چرا که وضعیت اقتصادی مردم در حال حاضر خوب نیست.

نماینده مردم پاکدشت تصریح کرد: اگر قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی بالا برود افزایش تورم را شاهد خواهیم بود که باعث پیدایش مشکلاتی مازاد در اقتصاد کشور می‌شود به هر حال مجلس با این افزایش قیمت مخالفت کرد.

قمی در پاسخ به این سوال که با توجه به تحریم آمریکا و خسارات سیل که ابتدای امسال به کشور وارد شد دولت چگونه می‌تواند بدون تکیه بر صندوق ذخیره ارزی کسری بودجه را جبران کند؟، گفت: راه حل این است که کشور از هزینه‌های خود کم کند و جلوی اقدامات و فعالیت‌های غیرضروری را بگیرد تا بتواند از این محل درآمدی کسب کند.

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه با کاهش هزینه‌ها می‌توانیم بخشی از خسارات سیل را جبران کنیم، اظهار کرد: در نهایت همان‌طور که مقام معظم رهبری گفتند نگاهمان باید به گونه‌ای باشد که برداشت از صندوق ذخیره ارزی را در گام‌های بعد و تنها در صورت لزوم مورد استفاده قرار دهیم.

 وی با اشاره به ضرورت توجه به معیشت و اقتصاد مردم خاطرنشان کرد: در این امر باید ابتدا با مردم شفاف باشیم تا مردم وضعیت کشور را بدانند. باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم بدانند مسئولان به فکرشان هستند.

نماینده مردم پاکدشت با بیان اینکه مسئولان باید مثل مردم زندگی کنند، گفت: باید بدانیم که این شرایط برای انقلاب اسلامی پیش آمده است، مردم هم انقلاب و اسلام را دوست دارند در نتیجه باید باور داشته باشیم همانطور که در جنگ تحمیلی با مقاومت در برابر آمریکا پیروز شدیم، در جنگ اقتصادی هم می‌توانیم پیروز شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز