خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

توضیحات واعظی درباره پرداخت افزایش حقوق فروردین‌ماه کارمندان و بازنشستگان/ رئیس‌جمهور به استان‌های گلستان ، لرستان و خوزستان می‌رود

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۱۹۱

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: امیدواریم بتوانیم بر اساس آنچه که نیاز مردم است و آنچه در توانمان است هم به سیل‌زدگان کمک کنیم و هم به حقوق بگیران که گرانی ها به زندگی شان فشار آورده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمود واعظی ظهر امروز در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین اقدامات جهت کمک به سیل‌زدگان گفت: در جلسه‌ هیات دولت در این باره بحث کردیم. اولین موضوع مساله کمک به سیل‌زدگان بود که اعضای هیات دولت گزارشاتی را درباره اقدامات انجام شده در همه استان‌ها به ویژه در گلستان و خوزستان دادند.

وی تاکید کرد: الان ماه فروردین است ما برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان نیاز داریم آیین‌نامه اجرایی را مصوب کنیم و نتیجه این شد که همه حقوق‌های کارمندان و بازنشستگان افزایش خواهد یافت.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم بر اساس آنچه که نیاز مردم است و آنچه در توانمان است هم به سیل‌زدگان کمک کنیم و هم به حقوق بگیران که گرانی‌ها به زندگی‌شان فشار آورده است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: تصمیمات خوبی برای روستاها و شهرهایی که خسارت دیدند، گرفتیم. در مصوبه قبلی برای پرداخت بخشی از حوزه‌ها مثل صنعت و مزارع منابعی گذاشته بودیم در بررسی‌های امروز برخی از این منابع افزایش یافت.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری جهت تامین منابع جبران خسارات مناطق سیل‌زده گفت: آقای جهانگیری پس از دستور مقام معظم رهبری کار فشرده‌ای انجام دادند. می‌توانیم برخی از منابع را از طریق جابه‌جایی‌ها تامین کنیم و بقیه منابع مورد نیاز را لازم است خدمت رهبری نامه‌ای بنویسیم که از صندوق توسعه دریافت کنیم بنابراین در این باره گزارشی داده شد.

واعظی خاطرنشان کرد: اتفاق خوبی در دولت و خارج از دولت رخ داده و آن این است که به این مناطق سیل‌زده هرچه سریعتر رسیدگی شود و رئیس‌جمهور دستور دادند در مورد مردمی که آسیب دیدند و از همه مهم‌تر کسانی که خانه خود را از دست دادند، پیگیری‌های لازم انجام شود.

وی افزود: رئیس‌جمهور دیدار دیگری در استان‌های گلستان و لرستان و خوزستان خواهند داشت و از نزدیک بررسی می‌کنند و امیدواریم با سرعت بیستری اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگر این است، هم روی موضوع  قاچاق سوخت باید کار کنیم و هم با توجه به اینکه قیمت سوخت افزایش پیدا نکرده است، مصرف بنزین را کنترل کنیم. الان بالای ۹۰ میلیون لیتر در روز و در برخی آخر هفته‌ها ۱۰۰ میلیون است که این رقم بسیار بالا است.

واعظی گفت: باید یک چهارچوب مدیریت مصرف بنزین را داشته باشیم؛ در حال حاضر بحث‌هایی صورت گرفته تا فشار روی خانواده‌ها نباشد. بحث می‌کنیم مقدار باقی مانده در بخش‌هایی مصرف شود که نیازمند هستند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به خساراتی که بوجود آمده باید صندوق بیمه حوادث تاسیس کنیم تا اتفاقاتی که در کشور می‌افتد و یا موضوعاتی مثل سرمازدگی برای کاورزان از این صندوق استفاده کنیم. البته هنوز نهایی نشده اما در ستاد اقتصادی دولت و جلسات اخیر سران قوا این بحث‌ها شده است .

واعظی گفت: در شورای هماهنگی اقتصادی تصمیم گرفته شد بنزین دو نرخی شود و کمتر از دوماه دیگر اعمال می‌شود و این افزایش در حد ۳۰ درصد است. من در آن شورا حضور داشتم، بحث شد و دو الی سه طرح مختلف هم مطرح شد اما در نهایت به جمع‌بندی نرسیده و مقرر شد اعضای محترم شورا بر روی آن فکر کنند و بعدا تصمیم گیری شود.

وی در ارتباط با رقم افزایش کمک به سیل‌زدگان گفت: این امر به میزان خسارت بستگی دارد اما در حال حاضر رقم ۳ هزار میلیارد تومان توسط آقای نوبخت پیش‌بینی شده تا بلافاصله به کسانی که نیازمند هستند بدهند. این امر در حال انجام است.

واعظی تصریح کرد: با دکتر نعمتی صحبت شده تا دستور دهند بانک‌ها هم وارد این موضوع شوند. بعد از جمع‌بندی جهانگیری ان‌شاالله ما بتوانیم برداشت را از صندوق توسعه داشته باشیم .

وی ادامه داد: ما هم برای کمک بلاعوض و وام‌های با بهره کم، تصمیماتی گرفتیم. وزرا و هیئت‌های مختلف که به مناطق آسیب دیده سفر کردند در عمل مشاهده کردند این مبلغ باید افزایش پیدا کند؛ این کار انجام می‌شود.

واعظی در ارتباط با حذف چهار صفر از پول ملی تصریح کرد:  این موضوعی نیست که در حال حاضر درباره آن تصمیم بگیریم. باید بررسی شده، طرحش آماده شود و اقتصاددانان کشور در خصوص آن نظر دهند و سپس وارد ستاد اقتصادی دولت شود و روی آن نظر داده شود.

وی در خصوص تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی و حواشی آن گفت: این موضوع ربطی به حواشی که مطرح شده ندارد؛ همیشه جلسات مختلفی برگزار می‌شود. همیشه روزهای چهارشنبه عصر جلسه اطلاع رسانی داریم. دبیر جلسه به من گفت این تعداد از اعضا مسافرت هستند و ما دعوتنامه را کنسل کردیم. بحث شورای عالی انقلاب فرهنگی هم همین بود. دبیر کفت تعدادی حضور ندارند و جلسه را لغو کردند.

وی در پاسخ به سوالی که مجلس مخالف است تا مصوبه اش در خصوص بنزین تغیر کند گفت: به هر حال تصمیمی که گرفته می شود ، مجلس باید بداند. ما روز یکشنبه در شورایعالی هماهنگی اقتصادی که رئیس مجلس در آن حضور دارند و هم رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در آن حضور دارند این بحث مطرح شده است و شما مطمئن باشید هیچکدام از تصمیمات مغایر با قانون نیست.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در ارتباط با برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه در پوشش هلال احمر آموزش نظامی به سایر کشورها داشته‌ایم، گفت: اینکه شخصی کلیپی پر کند و حرف‌هایی بزند که قابل استناد نیست و به نظر من هیچ کدام صحت ندارد، مبنا نیست. هلال احمر علیه این فرد شکایت کرده و مطالبش درست نیست. معتقد هستم اینگونه حرف‌ها در این مقطع خاص که آمریکا علیه سپاه حرکت می‌کند پاس گل دادن به دشمنان است. چیزی که واقعیت ندارد و درست نیست را چرا باید مطرح کرد، ایشان حرف‌هایی زده که فقط دشمنانی که سپاه را نشانه گرفته قوی‌تر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز