خبرگزاری کار ایران

نوبخت در جمع خبرنگاران:

امیدوارم پیش از هفته معلم مطالبات فرهنگیان پرداخت شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۱۸۲

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به تطعطیلی‌ها پرداخت برخی بدهی‌ها تحقق نیافت اما طی امروز و فردا در حال دریافت مبالغی از بانک مرکزی هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدباقر نوبخت امروز در پایان نشست هیات دولت در پاسخ به سوالی درمورد پرداخت مطالبات فرهنگیان گفت: در سال ۹۷ اعتبارات مربوط به آموزش و پرورش بالغ بر ۱۰۷ درصد پرداخت شد هرچند که سال گذشته منابعی در حدود ۹۱ درصد تحقق یافت اما به برخی دستگاه‌ها مثل آموزش و پرورش به دلیل اهمیت‌شان بالغ بر ۱۰۷ درصد، این پرداخت صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به تطعطیلی‌ها، پرداخت برخی بدهی‌ها تحقق نیافت اما طی امروز و فردا در حال دریافت مبالغی از بانک مرکزی هستیم و امیدوارم قبل از هفته معلم با این منابعی که در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌دهیم، مطالبات فرهنگیان پرداخت شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در هفته گذشته مجددا نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان -که با وجود پرداخت ۱۰۷ درصدی امکان پرداخت برخی بدهی‌ها ایجاد نشده بود - به آموزش و پرورش پرداخت شد و برا‌ امروز و فردا در سقف ۲۱۰۰ میلیارد تومان منابع جدیدی که ما از سال گذشته از بانک مرکزی در حال دری‌فت هستیم را به آموزش و پرورش در حد نیازش پرداخت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به مصوبه مجلس لازم است برای همه کارکنان دولت اعم از شاغلان و بازنشستگان حکم جدید صادر شود و پرداخت های سال جدید براساس احکام جدید انجام شود اما چون برخی دستگاه ها موفق نشدند همه احکام را صادر کنند، ما در تخصیص بودجه و پرداخت حقوق شاغلان و کارکنان گفته ایم اگر احکام هم صادر نشده است، چون این رقم ثابت است حتما باید این ماه پرداخت شود.

نوبخت تاکید کرد: باید برای ماه جاری همه کارکنان دولت اعم از شاغل و بازنشسته حتما چهارصد هزار تومان افزایش برایشان محسوب شود، و اگر موردی پرداخت نشده حتما باید انجام شود چرا که آنچه ما به خزانه تخصیص دادیم با احتساب چهاردصد هزار تومان بوده است.

  وی در پایان گفت: ضمن اینکه بعد از اینکه حکم صادر شد برای بخش قابل توجهی از کارکنان دولت که باید بیش از چهارصد هزار تومان افزایش داشته باشند، حتما این موضوع در ماه آینده جبران می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز