خبرگزاری کار ایران

حجتی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

مصوبات امروز هیات دولت برای جبران خسارات بخش کشاورزی مناطق سیل‌زده/ تا آخر سال بارش خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۱۶۸

وزیر کشاورزی گفت: مصوبات ما در سال 98 متوجه مازندران و گلستان بود و امروز با توجه به خساراتی که در دیگر استان ها و خوزستان به‌وجود آمده مصوبات تکمیلی را داشتیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمود حجتی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت:  علیرغم خسارات ناشی از سیل، برکات این بارش‌ها هم زیاد بوده و ما تا آخر سال و سال آینده هم بارش خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: خانواده‌ها و افرادی در این سیل‌ دچار خسارت شدند اما دولت با توجه به اقتضائات خود برخود مناسبی داشته و ما امروز هم در هیات دولت درباره سیل و خسارت‌ها به خصوص در بخش کشاورزی مصوبات خوبی داشتیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مصوبات پیشین هیات دولت درخصوص جبران خسارات گفت: مصوبات ما در سال ۹۸ متوجه مازندران و گلستان بود و امروز با توجه به خساراتی که در دیگر استان‌ها و خوزستان به‌وجود آمده مصوبات تکمیلی را داشتیم.

حجتی همچنین با اشاره به چگونگی تامین خسارات کشاورزان آسیب دیده در سیل اخیر، گفت: در این زمینه کمک‌های تسهیلاتی قرض الحسنه در بخش‌های مختلف را ابلاغ کردیم و جزئیات آن ابلاغ می‌شود و همه در جریان قرار می‌گیرند و ستاد حوادث استان‌ها هم مسئول هستند که به صورت تیمی در این موضوع عمل کنند که دستور العمل آن هم اعلام شده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برداشت گندم شروع شده و با توجه به بارندگی‌هایی که داشتیم وضعیت مراتع و باغ‌ها خوب است و امیدواریم علیرغم خسارات‌ها دچار کاهش تولید نشویم. به لطف خدا وضعیت مزارع ما خیلی خوب است و فکر می‌کنم تولیداتمان در این بخش بیش از نیازمان تامین خواهد شد.

وی تاکید کرد: اعتباراتی هم برای استان‌ها براساس میزان خساراتی که به آنها وارد شده در نظر گرفته شده که با توجه به مصوبات دولت، منابع در اختیار آنها قرار می‌گیرد و عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز