کد خبر: 750305 A

مدیرکل ارتباطات و مراجعات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۱۸ درصدی مراجعات حضوری و افزایش ۶۲ درصدی بهره‌گیری ایثارگران از سامانه خدمات الکترونیکی و ۲۸ درصدی ارتباطات تلفنی در سال ۹۷ شد.

به گزارش ایلنا، بهروز بزرگی با بیان اینکه برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران منجر به کاهش مراجعات حضوری و افزایش قابل توجه استفاده ایثارگران از سامانه خدمات الکترونیکی و ارتباطات تلفنی شده است، افزود: در راستای تکریم، تسهیل و تسریع در امر پاسخگویی به درخواست‌ها و خدمت‌رسانی به جامعه معزز ایثارگری در سال ۹۷ اقدامات و برنامه‌های متعددی انجام پذیرفته است.

وی افزود: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به بهبود ارائه خدمات در میز خدمت الکترونیکی، به‌روزرسانی بخش سؤالات متداول و بخش قوانین و مقررات سایت ایثار، تشکیل کارگروه استقرار میز خدمت و کمیته بررسی خدمات به‌منظور شناسایی خدمات با قابلیت ارائه الکترونیکی، بهبود فضای فیزیکی میز خدمت در ستاد و استان‌ها، اطلاع‌رسانی و تهیه بروشور به‌منظور آگاهی بخشی از خدمات غیر حضوری، آموزش پرسنل ستادی و استانی به منظور ارتقاء کیفیت پاسخگویی و خدمت‌رسانی و پایش منظم عملکرد استان‌ها اشاره کرد.

بزرگی کاهش مراجعه و افزایش پاسخگویی غیرحضوری در راستای استقرار دولت الکترونیک را از اهداف مهم این اداره برشمرد و افزود: اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۱۸ درصدی مراجعات حضوری و افزایش ۶۲ درصدی بهره‌گیری ایثارگران از سامانه خدمات الکترونیکی و ۲۸ درصدی ارتباطات تلفنی در سال ۹۷ شد و امیدواریم در سال ۹۸ شاهد افزایش بیشتر خدمت‌رسانی غیرحضوری و کاهش مراجعات ایثارگران معزز باشیم.

مدیرکل ارتباطات و مراجعات بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با ابراز تأسف از حادثه سیل اخیر و خسارت‌های وارده به برخی ایثارگران در این حادثه گفت: ایثارگران عزیزی که در سیل اخیر دچار خسارات شده‌اند می‌توانند با مراجعه حضوری به مراکز هاتف شهرستان یا استان و یا تماس با شماره ۱۶۱۶ درخواست خود را برای بررسی خسارت ارائه کنند.

بزرگی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از مدیران کل و همکاران استانی که نهایت تلاش و همکاری را به منظور استقرار میز خدمت و پاسخگویی به درخواست‌های ایثارگران معزز داشته‌اند، اظهار داشت: با توجه به پایش و ارزیابی عملکرد هاتف استان‌ها که هر ماه بر اساس شاخص‌های مهم اخذ شده از سامانه سجایا و بررسی‌های مرکز هاتف انجام می‌پذیرد، استان‌های گیلان، همدان، ایلام، البرز و تهران بزرگ در سال ۹۷ دارای بهترین عملکرد و حائز رتبه‌های برتر در شاخص‌های مربوطه بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند.

خدمات الکترونیک
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر