خبرگزاری کار ایران

کاظمی در گفت‌وگو با ایلنا:

نصف پلدختر و معمولان تخریب شده است/ برخی روستاها کاملا محو شدند/ مردم سیل‌زده جز پیراهن تن‌شان چیز دیگری ندارند

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۹۳۲

نماینده پلدختر عنوان کرد: ما در مجلس باید یک جلسه با دولتی‌ها بگذاریم و میزان خسارات سیل را برآورده کرده و با اذن مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی برای جبران آن برداشت کنیم.

سید حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره آخرین وضعیت شهرستان پلدختر و امدادرسانی به مردم آسیب از سیلاب‌های اخیر، گفت: کمک‌رسانی تا این لحظه در حد آب، غذا و امکاناتی بوده است که مردم تلف نشوند.

نماینده مردم پلدختر ادامه داد: بعد از بحث امدادرسانی و تامین مایحتاج اولیه مردم در مناطق آسیب‌دیده، پیگیری و توزیع چادر به آسیب‌دیدگان مهم است تا به همه برسد.

وی با بیان اینکه مساله بعدی اسکان مردم و برپایی کمپ‌ها برای آسیب‌دیدگان است،‌ عنوان کرد: از وزیر کشور درخواست کردیم که در کنار شهرها و روستاهای آسیب دیده از سیل، کمپ‌هایی را برپا کنند و امکانات آموزشی،‌ بهداشتی و درمانی به مردم ارائه شود.

کاظمی با اشاره به مسدود بودن راه‌های ارتباطی بیان کرد: مشکل اصلی ما بحث راه‌های ارتباطی است، دو راه بسیار ضروری پلدختر و معمولان باز شده است اما راه‌های اصلی هنوز بسته است. از وزیر راه درخواست کردیم اقداماتی انجام دهد که حداقل راه‌های ارتباطی معمولان و خرم‌آباد باز شود.

وی افزود: کمک بعدی ما از ارتش است؛ حدود ۶۰ روستا ارتباطشان قطع است که در حال حاضر امدادرسانی از طریق بالگرد انجام می‌شود.

کاظمی اظهار داشت: با ۸ پل شناور می‌شود ارتباط را بین این روستاها برقرار کرد؛ ارتش پای کار آمده و در حال بررسی فنی است که ببیند می‌تواند این کار را انجام دهد یا خیر. اگر پل‌ها زده شود و ارتباط ما با بخش‌ها و شهرستان‌ها برقرار شود، تا حدودی نگرانی ما رفع خواهد.

نماینده مردم پلدختر خاطرنشان کرد: مردم مناطق سیل‌زده نگران خانه و زندگی‌شان هستند و غیر از پیراهن تن‌شان چیز دیگری ندارند. آنان نیاز به آرامش دارند، دولت باید پای کار بیاید و نگرانی آن‌ها را برطرف کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ مردم سیل‌زده خانه و زندگی داشتند اما  به یکباره سیل آمد و همه چیزشان را برد. در نظر داشته باشید تا این افراد به حالت عادی برسند زمان زیادی را باید سپری کنند و ما باید به آن ها کمک کنیم.

وی درباره میزان خسارت شهرستان پلدختر بیان کرد: درحال حاضر آمار دقیقی در دسترس نیست که بیان کنم اما نصف پلدختر و معمولان و حدود ۲۰ روستا تخریب شده‌اند.

کاظمی ادامه داد:‌ روستاهایی وجود دارند که محو شده‌اند و هیچ آثاری از آن‌ها باقی نمانده است.

وی با اشاره به اینکه امکانات کشاورزی از بین رفته است، گفت: زمین‌های کشاورزی و ابزارآلات بسیاری از بین رفته است جهاد کشاورزی باید یک جمع‌بندی انجام دهد و برای کمک به مردم اقدام نماید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم بسیار ناراحت هستند ما در مجلس باید یک جلسه با دولتی‌ها بگذاریم و میزان خسارات را برآورده کنیم و با اذن مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی برای جبران آن برداشت کنیم..

وی یادآور شد:‌ رئیس مجلس شورای اسلامی هنگامی که به پلدختر آمد و میزان خسارات را دید گفت دولت لایحه دهد ما در مجلس بررسی کنیم اگر دولت این کار را انجام نداد ما نمایندگان این کار را انجام می‌دهیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز