خبرگزاری کار ایران

رحمانی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

پرداخت بیش از ۳ هزار میلیارد تومان وام به قطعه‌سازان/ کاهش ۱۰ درصدی قیمت خودرو طی چند روز گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۷۵۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ۴ هزار میلیارد تومان تا الان بیش از ۳ هزار میلیارد تومان وام به قطعه سازان پرداخت شده اما ما اقدامات دیگری مثل اصلاح ساختاری، فروش اموال مازاد، و ساخت داخل به جای واردات را نیز آغاز کرده ایم.

به گزارش ایلنا، رضا رحمانی در پایان جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: هدف دشمن از تحریم‌ها در حوزه صنعت محقق نشده است. تولید در کشور جریان دارد البته در ماه‌های گذشته نوساناتی داشته ایم و تلاش ما این بوده که این نوسانات رفع شود.

وی در خصوص برنامه های وزارت خانه متبوع خود در سال اینده نیز گفت: در سال آینده پروژه‌های خود را ذیل اقتصاد مقاومتی ادامه می‌دهیم. درست است که تحریم برای ما موانع ایجاد کرده اما در عین حال فرصت‌هایی را نیز فراهم کرده و ما با استفاده از این فرصتها در سال آینده در بخش صنعت و تولید بیشتر استفاده کنیم.

رحمانی در پاسخ به این سوال که چه میزان وام در اختیار قطعه‌سازان قرار گرفته است، گفت: از ۴ هزار میلیارد تومان تا الان بیش از ۳ هزار میلیارد تومان وام به قطعه‌سازان پرداخت شده اما ما اقدامات دیگری مثل اصلاح ساختاری، فروش اموال مازاد، و ساخت داخل به جای واردات را نیز آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد:در چند ماه گذشته تولید دو خودروساز اصلی کشور بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دستگاه در روز بود که الان این رقم به بیش از ۴ هزار دستگاه رسیده این یعنی تولید بیشتر شده و قدرت ایفای تعهدات خودروسازان هم بیشتر شده ما این روند را ادامه خواهیم داد.

رحمانی در پاسخ به سوال دیگری  در خصوص اینکه گفته می‌شود بیش از ۶۰ درصد خودروهای تولیدی در اختیار افراد خاص قرار گرفته است هم گفت: وقتی ثبت نام از طریق کد ملی و اینترنتی است چنین اتفاقی نمی‌افتد اگر ثبت نام از طریق نمایندگی‌ها انجام می‌شد ممکن بود چنین اتفاق رخ دهد البته اگر تخلفی رخ دهد حتماً برخورد می‌شود. همچنین قیمت خودرو در چند روز گذشته حداقل ۱۰ درصد پایین آمده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز