خبرگزاری کار ایران

غریب‌آبادی خبر داد؛

همکاری‌های ایران و یونیدو گسترش میابد

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۳۶۶

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، به منظور بررسی آخرین وضعیت روابط جمهوری اسلامی ایران و یونیدو با مدیرکل سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو)، دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش ایلنا،‌ کاظم غریب‌آبادی در این دیدار، با اشاره به ظرفیت‌های بالای علمی و صنعتی ایران و همچنین آمادگی برای تبادل تجربیات در زمینه‌های مختلف مرتبط با توسعه، برخی حوزه‌های جدید همکاری از جمله در رابطه با فناوری‌های پاک و کمبود آب و همچنین استفاده از استارت‌آپ‌ها در گسترش ارائه خدمات و ایجاد شغل را تشریح کرد. 

وی اظهار امیدواری کرد تا روابط میان ایران و یونیدو، بیش از پیش ارتقاء و توسعه یابد.

لی یونگ، مدیرکل یونیدو نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت بسیار بالای ایران برای این سازمان، ضمن استقبال از توسعه روابط فیمابین، اظهار داشت: یونیدو در زمینه‌های گوناگون آماده همکاری با ایران بوده و پروژه‌های جدیدی نیز حسب نظر طرف ایرانی، تدوین و ارائه خواهد شد.

در این ملاقات، طرفین توافق کردند تا هیاتی تخصصی از یونیدو در سال جاری میلادی به منظور ارزیابی نیازهای ایران و همچنین بررسی راهکارهای تسریع در اجرای پروژه‌های موجود، به ایران سفر کند. 

غریب‌آبادی در این ملاقات، همچنین نامه وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات کشورمان درخصوص همکاری در زمینه ایجاد و توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای در بستر استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان را به مدیرکل یونیدو ارائه کرد. 

لازم به توضیح است یونیدو به عنوان یک سازمان بین‌المللی مستقل و با هدف تسریع در فرایند صنعتی کردن کشورهای در حال توسعه، در سال ۱۹۶۶ ایجاد شد و هم اکنون ۱۶۸ کشور عضو آن هستند. یونیدو در حال حاضر هفت پروژه همکاری در جمهوری اسلامی ایران در دست اجراء دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز