خبرگزاری کار ایران

در دیدار با مقام‌های قطر مطرح شد؛

تکرار ادعاهای بی‌اساس پمپئو درباره ایران

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۲۰۳

وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با مقام‌های قطر، طی مواضعی بی‌اساس، ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سعودی گازت، مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا، در ادامه سفر خود به خاورمیانه، در جریان دیدار با مقام‌های قطر ضمن تاکید بر اتحاد اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس، طی موضعی توجیه‌ناپذیر، ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد.

وی بعد از دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس گفت: همه باید در برابر سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده ایران بایستند.

پمپئو افزود: ما وقتی که با هم کار می‌کنیم، قدرتمندتر خواهیم بود. وقتی که ما چالش‌های مشترک و هدف‌های مشترک داریم، این اختلافات هرگز مفید نخواهد بود. وی تاکید کرد که وجود شورای همکاری خلیج فارس برای ائتلاف استراتژیک  در خاورمیانه مهم  است.

این در حالی است که بحرین، مصر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ تحریم قطر را آغاز کردند و مدعی شدند که گروه‌های افراطی در قطر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی در این باره  افزود که ما امیدواریم که اتحاد شورای همکاری خلیج‌فارس  هم در روزها و هفته‌ها و هم در ماه‌های آینده افزایش یابد و افزود که اتحاد اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس برای حفظ موقعیت استراتژیک خاورمیانه ضروری است.

مایک پمپئو پس از دیدار با «شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر خارجه قطر، به روزنامه‌نگاران در دوحه گفت: در مورد شورای همکاری خلیج‌فارس باید بگویم  وقتی با یکدیگر همکاری کنیم، قوی‌تر خواهیم شد. زمانی که چالش های مشترک در منطقه و در سراسر جهان داریم، باید اختلاف‌ها را کنار بگذاریم 

ایالات متحده و قطر همچنین موافقت‌نامه‌های مربوط به دفاع، آموزش و پرورش و فرهنگ را امضا کردند.

وزیر امور خارجه قطر در این‌باره گفت: این قراردادها نشان‌دهنده رابطه خوب و تاریخی بین دو کشور است.

پیش از این در ابوظبی، پومپئو  در مورد سه اولویت اصلی واشنگتن در خاورمیانه به شبکه خبری العربیه گفت که سه اولویت اصلی ما  شامل مقابله با ایران، نابود کردن داعش  و تضمین ثبات منطقه‌ای است.

وی همچنین در مورد ایران، گزافه‌گویی‌های سابق خود را تکرار کرده و مدعی شد: مبارزه با ایران، به عنوان  بزرگ‌ترین حامی تروریسم ، چیزی است که ترامپ به عنوان یکی از اولویت های اصلی خود شناخته است. ما مصمم هستیم که این کار را انجام دهیم، ما این کار را با شرکایمان در خاورمیانه انجام خواهیم داد. این یک ماموریت برای جهان است. این موضوع برای ما فوق‌العاده مهم است و ما مصمم به انجام آن هستیم.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از امضای قراردادی با قطر درباره گسترش پایگاه هوایی العدید صحبت کرده است. در حال حاضر در پایگاه هوایی العدید که مقر فرماندهی مرکزی ایالات متحده در منطقه است، حدود ۱۰ هزار نیروی آمریکایی مستقر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز