خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور در شورای عالی فضای مجازی:

فرصت‌های بزرگ فضای مجازی در شرایط تحریم برای کمک به تولید و اشتغال هدایت شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۶۹۹

رئیس‌‌جمهور قیام مردم شریف قم در ۱۹ دی سال ۵۶ را در آن مقطع مهم، تاریخی و آغازی مهم برای بیداری مردم و پیروزی انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: مردم قم حق بزرگی بر گردن حوزه علمیه، انقلاب و کشور دارند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در شورای عالی فضای مجازی گفت: مردم قم از آغاز نهضت اسلامی و تا فروردین ۴۲ و حمله رژیم ستمشاهی به مدرسه فیضیه، ۱۵ خرداد و سخنرانی تاریخی حضرت امام(ره) در عاشورای سال ۴۲ نقش ارزنده‌ای ایفا و در کنار روحانیت و طلاب وفاداری کردند.

وی افزود: قیام ۱۹ دی مردم قم در حمایت از حضرت امام(ره) به فرآیندی تبدیل شد که به پیروزی کل ملت در انقلاب اسلامی رسید و از جمله مردم تبریز در چهلم شهدای ۱۹ دی حماسه دیگری در مبارزه آفریدند.

رئیس شورای عالی فضای مجازی با اشاره به جایگاه و وظایف مهم این شورا و نیز تحولات گسترده در حوزه ارتباطات اجتماعی اظهار داشت: فرصت‌های فزرگ فضای مجازی و شبکه‌های نوین اطلاع‌رسانی باید در شرایط تحریم به سمت کمک به تولید و ارتقای اشتغال هدایت شود.

روحانی با تأکید بر مطالب مهم رهبر معظم انقلاب برای حضور پرشور و آگاهانه جوانان در فضای مجازی برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان، تقویت روحیه امید به آینده، اتحاد و اعتماد عمومی را مهم‌ترین اقدام برای مقابله با یأس‌آفرینی و ترویج مطالب خلاف واقع از سوی بدخواهان ارزیابی و خواهان توجه ویژه و هوشیاری رسانه‌ها در این زمینه شد.

آغاز بررسی نظام هویت معتبر در فضای مجازی

در این جلسه، بخشی از نظام هویت معتبر در فضای مجازی کشور مورد بررسی قرار گرفت و مفاهیم و الزامات زیست بوم هویت فضای مجازی کشور به تصویب رسید.

هدف از ایجاد این نظام، استقرار زیست بوم تأمین‌‌‌کننده زیرساخت تعاملات آزادانه، سالم، پویا، مسئولانه و سودمند با رعایت حقوق فردی و جمعی در روابط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فناورانه بین انواع موجودیت‌ها در فضای مجازی است که زمینه لازم را برای توسعه کسب و کارهای دیجیتال، سامانه‌های فنی، رسانه‌های تعاملی و خدمات اداری ایجاد می‌کند.

الزامات زیست‌‌بوم هویت فضای مجازی شامل، تأمین مقیاس مورد نیاز برای انواع کاربردهای با قابلیت گسترش در کاربردهای آتی، تأمین سطوح اعتبار و اعتماد در تأمین اطلاعات هویت دیجیتالی به تناسب نوع تعامل، صیانت از حریم خصوصی اشخاص و حقوق عمومی جامعه، تناسب میان میزان اطلاعات ارایه شده از هر موجودیت با نوع تعامل با رعایت اختیار یا آگاهی موجودیت‌ها، تأمین ادله دیجیتال در ثبت و اعطای شناسه‌ها و گواهی‌ها و اعتباربخشی صفت‌ها، رعایت امنیت اطلاعات هویت دیجیتالی و تناسب آن با نوع تعامل از طریق ایجاد چارچوب مبادله قابل اعتماد و اعطای گواهی موثق، مرتبط بودن اطلاعات هویتی پایه فضای مجازی با فضای فیزیکی، اتکاپذیری، تاب‌آوری، ماندگاری، کاربری آسان، ‌ساده بودن ساختار و تعامل پذیری میان اجزاء زیست‌‌بوم است.

بررسی نظام هویت معتبر در فضای مجازی کشور، در جلسات آینده شورای عالی فضای مجازی ادامه می‌‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز