خبرگزاری کار ایران

دردسر هواپیمای نروژی که ۳ هفته پیش در شیراز فرود آمد

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۵۵۵

سخنگوی هواپیمایی نروژ روز گذشته، مشکلات پیش آمده برای این شرکت هواپیمایی در پی فرود اضطراری در فرودگاه شیراز را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت هواپیمایی نروژ روز گذشته در خصوص هواپیمای بویینگ ۷۳۷ این کشور که در پی فرود برنامه‌ریزی نشده به دنبال مشکل موتور به مدت سه هفته در ایران مانده است، گفت: محدودیت‌های ایالات متحده شرکت هواپیمایی و مسافران آن پرواز را دچار دردسر کرده است.

سخنگوی هواپیمایی نروژ در این خصوص گفت: این هواپیما که با ۱۹۲ مسافر و خدمه، از مبدا دوبی به سمت اوسلو در حرکت بود، به صورت اضطراری در تاریخ ۱۴ دسامبر به دنبال مشکل فنی در فرودگاه شیراز فرود آمد.

مسافران این پرواز موفق شدند با پرواز دیگری در روز بعد راهی اوسلو شوند.

هواپیمای بویینگ ۷۳۷ در خاک ایران ماند و تعمیرکاران شرکت هواپیمایی در حال تعمیر آن هستند.

این در حالی است که براساس اطلاعات سایت‌های تخصصی همچون www.airlive.net کار تعمیر به جهت تحریم‌هایی که مانع ورود قطعات هواپیما به ایران می‌شود، با مشکل مواجه شده است.

با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، دولت ترامپ تصمیم به بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران گرفت، البته هواپیمایی نروژ از اظهارنظر در خصوص این خبرها امتناع کرده است.

سخنگوی هواپیمایی نروژ گفت: من تنها می‌توانم بگویم ما روی گزینه‌های متعددی برای بازگرداندن هواپیما کار می‌کنیم و در حال حاضر منتظر هستیم تا متخصصان ما بتواند هواپیما را تعمیر کنند.

در عین حال این مساله می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای مسافران و خدمه این پرواز در صورت سفر به ایالات متحده شود؛ چراکه از سال ۲۰۱۵ مقرر شد افرادی که از تاریخ مارس ۲۰۱۱ به هفت کشور ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن سفر کرده باشند، قادر به دریافت ویزای آمریکا نباشند.

براساس صحبت‌های سخنگوی هواپیمایی نروژ، مسافران و خدمه پرواز دوبی - اوسلو به صورت رسمی وارد خاک ایران شده و فاصله بین ۱۴ تا ۱۵ دسامبر را در هتل اقامت داشته‌اند.

سفارت آمریکا در اوسلو تاکنون برای اظهار نظر در این خصوص در دسترس نبوده است.

سال گذشته خاویر سولانا دبیرکل پیشین ناتو به جهت شرکت در تحلیف حسن روحانی در سال ۲۰۱۳ قادر به ورود به ایالات متحده نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز