خبرگزاری کار ایران

شاه‌نشین در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

از بستنی‌فروشی شروع کردم و امروز نماینده مجلسم/ روزگاری می‌گفتند آبگوشت ایران هم مونتاژ است/ کسی روی پیشرفت‌های کشور مانور نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۶۸۶

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان باید امید به آینده را در بین مردم و جامعه پمپاژ کنند زیرا لازمه زندگی و پیشرفت همین مسئله است.

محمد محمودی شاه‌نشین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره این‌که با توجه به فضای فعلی کشور و فضاسازی‌هایی که صورت گرفته، چقدر ضرورت دارد که دولت‌مردان و تصمیم‌گیران امید را به جامعه تزریق کنند، گفت: ابتدا ذکر یک نکته مهم بسیار ضروری است؛ امید به آینده در پیشگری از بیماری‌های افسردگی، روانی ایجاد انگیزه و تحرک در مردم و جوانان یک اصل پذیرفته شده است.

نماینده مردم شهریادر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای یک انسان زندگی بدون امید و آزرو مفهوم  درستی که باید داشته باشد را ندارد و زندگی او را تبدیل به روزمرگی می‌کند که انگیزه‌ای برای فردا ندارد.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که یک فرد چشم‌اندازی برای آینده خود متصور نباشد قطعا درجا خواهد زد و این مهم در همه انسان‌ها صدق می‌کند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان این‌که امید به آینده مؤلفه و پارامترهای خود را دارد، گفت: امید به آینده و زندگیT دو سویه است؛ یعنی بخشی از آن به دیدگاه فرد باز می‌گردد و بخشی دیگر به جامعه‌ای که در آن زیست می‌کند.

وی تاکید کرد: جامعه و مردم با یکدیگر ارتباط دارند و از همدیگر تاثیر می‌پذیرند،‌ اگر مسئولان شرایطی را ایجاد نکنند به جای آن‌که مردم برای خودشان آینده روشن و شفافی ببینند؛ مشاهده می‌کنند که علیرغم تلاش‌هایشان نمی‌توانند به خواسته‌ها و آروزهایشان برسند قطعا آن جامعه پر از کسالت و نارضایتی خواهد بود.

شاه‌نشین ادامه داد: ما هم از چنین سیکلی مستثنی نیستیم، داشتن برنامه و چشم‌انداز جزء لاینفک هر جامعه‌ای است که مانند آب، غذا و  دارو به زنده بودن آن کمک می‌کند.

وی با اشاره به فضای فعلی و تبلیغ دشمنان علیه کشورمان گفت: این روزها فضای کشور مه آلود است و دشمن بیش از هر زمانی دست به تبلیغات منفی می‌زند، بدخواهان ما قصد دارند چهل سال دستاوردهای انقلاب را زیر سوال ببرند و سیاه‌نمایی کنند. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قشری که امروز در جامعه فعالیت می‌کند، متعلق به دهه‌های شصت و هفتاد و حتی پنجاه هستند و شرایط قبل از انقلاب را آنطور که باید درک نکرده‌اند و نمی‌دانند چه چیزی داشتیم و چه چیزی نداشتیم.

وی ادامه داد:‌ امروز کشورمان را با چهار کشوری مقایسه می‌کنند که رشدهای کوچکی داشته‌اند،‌ مشاهده می‌کنیم کوچک‌ترین پیشرفت و تکنولوژی را به ما نشان می‌دهند و می‌گویند فلان کشور پیشرفت کرده است در صورتی که اینچنین نیست؛ پارامترهای زیادی را باید برای یک جامعه در حال رشد در نظر گرفت با عکس و خبر که نمی‌شود توسعه را معرفی کرد.

شاه‌نشین ادامه داد: متاسفانه ما آن‌طور که باید شفاف‌سازی نمی‌کنیم، در کمتر کشوری فضایی که برای رشد و پیشرفت افراد در کشور ما وجود دارد را می‌توان یافت. در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌کنید که مسئولان از طبقاتی بیایند که متعلق به یک قشر خاص نیست.

وی ادامه داد:‌ تاریخ چهل ساله انقلاب نشان می‌دهد که مسئولان ما متعلق به یک خانواده و طبقه خاصی نیستند و از همه قشر در میان آنان وجود دارد. امروز مشاهده می‌کنید نمایندگان، وزرا، رئیس‌جمهور از طبقه‌ای نمی‌آیند که در ناز و نعمت بوده‌اند این نشان می‌دهد آنان از جایی قدم به عرصه گذاشتند که یا تلاش فردی داشته‌اند یا انقلاب بستری برای آن‌ها فراهم کرده است.

شاه‌نشین افزود: به طور مثال خود من از شش و یا هفت سالگی از بستی‌فروشی شروع کردم و امروز افتخار دارم که نماینده مجلس باشم، این‌ها را باید به مردم گفت.

وی با اشاره به رفتار رسانه در قبال مسئولان و نشان دادن موفقیت‌ها گفت: بسیار جای تاسف دارد برخی از رسانه‌های ما نشان‌دهنده پیشرفت ما نیستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چه‌طور است طور صدا و سیما و رسانه‌های ما وقتی که از هزاران فرزند مسئولان ما یکی تخلف می‌کند عالم و آدم را خبر می‌کنند که فلانی خلاف کرده، اما به بررسی دیگر فرزندان مسئولان که شهید شده‌اند و یا بدن‌های تکه و پاره دارند، نمی‌پردازند؟

وی تاکید کرد: متاسفانه کسی روی پیشرفت‌های کشور مانور نمی‌دهد. همه جوامع نکات منفی دارند که باید برطرف کنند.

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با کسانی ناامیدی را به وجود می‌آورند برخورد نمی‌شود، اظهار داشت: ما در رشد و پژوهش علم موفقیت‌های بزرگی کسب کردیم و توانستیم بسیاری از احتیاجات خود را بومی‌سازی کنیم، روزگاری می‌گفتند حتی آبگوشت شما مونتاژ است؛ نخودش از فلان کشور می‌آید، گوشتش استرالیایی است و حتی آبی که در داخل قابلمه می‌ریزید از بَهمان کشور می‌آید. ما امروز تکنولوژیمان را به کشورهای دیگر صادر می‌کنیم.

وی با اشاره به تشدید تحریم‌ها از سوی دولت آمریکا گفت: ما همیشه یک دشمن بزرگ خواهیم داشت؛ زیرا  مقابل آمریکا ایستادیم و استقلال خود را حفظ کردیم. این کشور را تحقیر و سفارتش را تسخیر کردیم،‌ آمریکا علیه ما دست به حمله نظامی زد اما خداوند آن‌ها در صحرا زمین‌گیر کرد. دشمن را در یک جنگ هشت ساله علیه ما تجهیز کردند اما شکست خورد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: آمریکا در سوریه جنگ راه انداخت اما محکم سرش به سنگ خورد طبیعی است،  پای میز مذاکره آمد و برجام را امضا کرد اما بعدها گفت که کلاه سرش رفته است با این اوصاف مشخص است که فضایی را به وجود می‌آورد و کوتاه هم نمی‌آید.

وی افزود: آمریکا هزینه‌های بسیاری خواهد کرد تا مردم را نسبت به نظام و مسئولین بدبین کند پس این وظیفه تصمیم‌گیران است فضای جامعه را به سمت و سوی ببرند که امید به آینده در آن پمپاژ کنند و مردم خوشبین باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز