خبرگزاری کار ایران

معاون منوچین مطرح کرد؛

تقدیر وزارت خزانه‌داری آمریکا از اقدام روز گذشته سوئیفت علیه ایران/ شاهد اقدامات بیشتری علیه تهران خواهید بود

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۳۴۳

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد: با صدای بلند به بخش خصوصی اروپا اعلام می‌کنیم؛ اگر کسانی هستند که از تصمیمات ما در زمینه عدم ارتباط مالی با ایران سرپیچی می‌کنند، منتظر واکنش‌ آمریکا باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «سیگال مندلکر» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد: به نظر من خبر مهم این است که شرکت های مختلف خارجی در حال خروج از ایران هستند. نگران سازو کار مالی ویژه  اروپا نیستم چرا که چیزی که مهم است این است که کشورها در حال ترک ایران هستند. ما به مکانیزمی که از طریق آن بتوانیم با هم همکاری کنیم دست میابیم.

تحریم‌ها تلاش گسترده‌ای از سوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا است که ایران را مجبور به محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی و کاهش نفوذ ایران در یمن، سوریه، لبنان و سایر نقاط خاورمیانه می‌کند.

در ماه می، ترامپ از قرارداد هسته‌ای ایران خارج شد و واشنگتن نخستین دور از تحریم‌ها علیه ایران را اعمال کرد.

تحریم‌های ترامپ منبع اصلی درآمد ایران را که صادرات نفت است، محدود و ۵۰ بانک ایرانی و شرکت‌های وابسته را از دسترسی به بانک‌های خارجی منع کرد. اتحادیه اروپا اوایل ماه جاری مخالفت خود با سیاست ایالات متحده را اعلام کرد.

ماندلکر گفت: شک دارم که ما بتوانیم زمینه مشترک پیدا کنیم؛ زیرا تهدیدهای ایران واقعی است و این تهدیدها برای اروپا هم وجود دارد. امیدواریم ایالات متحده و اتحادیه اروپا بتوانند یک اقدام مشترک علیه ایران انجام دهند.

وی افزود: آمریکا در ادامه تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال می‌کند و در ادامه شاهد اقدامات بیشتری از سوی ما علیه ایران خواهید بود.

مندلکر اضافه کرد که سوییفت که خدمات بانکی را تسهیل می‌کند به تازگی دسترسی ایران را قطع کرده است.

وی اقدام اخیر سوییفت را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: ما تحریم‌هایمان را اعمال می‌کنیم و این را با صدای بلند به بخش خصوصی اروپا اعلام می‌کنیم؛ اگر کسانی هستند که از تصمیمات ما در این زمینه سرپیچی می‌کنند ،منتظر واکنش‌ ما باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز