خبرگزاری کار ایران

جلودارزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

وزرات‌خانه‌ها، کارگروه‌هایی را برای مقابله با تحریم تشکیل دهند/ شرایط امروز با زمان جنگ بسیار متفاوت است

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۷۹۳

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باتوجه به شرایط خاصی که در کشور وجود دارد باید وزرات‌خانه‌ها، معاونت و یا کارگروهی برای مقابله با تحریم‌ها به وجود بیاورند.

سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره لزوم تشکیل معاونت و یا کمیته‌هایی برای مقابله با تحریم در وزرات‌خانه‌ها، گفت: باتوجه به شرایط فعلی هر وزرات‌خانه بر اساس وظایفی که برایش تعیین شده است باید راهکارهای خاصی را پیش‌بینی کند و روی آن‌ها نظارت داشته باشد تا اجرایی شود.

نماینده مردم تهران در دهمین محلس شورای اسلامی ادامه داد: با چنین رویکردی لازم است که در نهادها، ارگان و وزرات‌خانه‌ها باتوجه به کاری که انجام می‌دهند، معاونت و یا کارگروهی تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: معاونت‌ها زیر نظر مستقیم وزیر وظایف خود را انجام می‌دهند و هماهنگی بین سایر معاونت‌ها را در وزرات‌خانه به وجود می‌آورند بنابراین باید در برخی از موارد یک کارگروه برای مواقع خاص تشکیل شود تا بررسی‌های لازم را انجام دهد.

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: برای تشکیل معاونت، کمیته و یا کارگروه باید حتما از قبل شرایط سنجیده و مطالعه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باتوجه به شرایط، روسای سه قوه در حال عضو ستادها و شوراهایی هستند، اظهار داشت: باید در دولت زیر مجموعه‌هایی پیش‌بینی و تشکیل شود تا شرایط را به کنترل درآوردند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره اینکه برخی شرایط امروز را با دوران هشت ساله جنگ مقایسه می‌کنند، گفت: شرایط امروز با زمان جنگ بسیار متفاوت است. نیروهای آن روز اخلاص داشتند. جنگ در آن زمان ظاهری بود و نمود عینی داشت، انگیزه‌ها قوی بودند که می‌توان از این مولفه‌ها امروز به عنوان الگوی فرهنگی و اخلاقی استفاده کرد و بد هم نیست مشاورانی از میان کسانی که در زمان جنگ در رأس کار قرار داشتند، انتخاب کنیم و بدانیم آن زمان چه راهکارها و ساز و کاری داشتند.

جلودارزاده تاکید کرد: در این برهه از زمان انگیزه و نیت افراد در تشکیل این معاونت‌ها و کارگروها بسیار مهم است، اینطور نباشد که ما شاهد باشیم در وزرات خانه‌ای یکی از بستگان معاون شود.

وی تاکید کرد: در شرایط بد امروز کشور بالا رفتن از نردبان ملتی که هم در داخل و هم در خارج مورد ستم قرار گرفتند، درست نیست. اینطور نباشد که یک معاونت ایجاد کنیم که فقط فردی در آن قرارگیرد باید براساس ضرورت این کار را انجام داد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: صحبت درباره ایجاد معاونت و یا کمیته‌‌ای در برابر تحریم‌ها چیزی نیست که با یک سوال و جواب تکلیفش روشن شود، باید براساس نیاز در وزرات‌خانه چنین نهادهایی را ایجاد کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که دولت و حاکمیت در برابر تشدید تحریم‌ها از سوی دولت‌مردان در کاخ سفید چگونه باید اقدام کنند، گفت:‌ گاهی اوقات لازم است آدم برای این‌که کارها خوب پیش برود کاری انجام ندهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به اسم کار انجام دادن‌ها مسائلی نام  فساد مالی، فساد دستگاه‌های اجرایی، رشوه گرفتن و ایجاد مانع در جهت انجام امور مطرح می‌شود.

وی تاکید کرد: تاکید بر تسریع در انجام مسئولیت‌ها، ایجاد و کار و اشتغال و صدور مجوز با ضوابطی بیان شده است اما مشاهده می‌کنیم مثلا وزارت اقتصاد و دارایی به وظایف خود در جهت آسان‌سازی صدور مجوزها عمل نکرده است و یا در کمیسیون ویژه از سال ۹۰ تا به امروز فقط جلسه تشکیل می‌شود و قرار هم هست کاری انجام دهند.

جلودارزاده خاطرنشان کرد: از طرفی هم اگر می‌گویم دولت خوب عمل نکرده باید این نکته را هم در نظر داشت. مجلس با تغییر پی در پی وزرا اجازه نداد این امور انجام شود، هم دولت و هم مجلس باید این  مسئله را در نظر بگیرند و به تسریع امور مردم فکر کنند.

وی در خاتمه تاکید کرد: عبور از این مرحله امکان‌پذیر نیست مگر اینکه مردم با ما همکاری کنند که برای این امر باید زمینه و زیر ساخت لازم را فراهم کرده و اجازه بدهیم مردم خودشان کارها را در دست بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز