خبرگزاری کار ایران

نتانیاهو مدعی شد؛

اقدامات ۳ ساله اسرائیل برای جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه با همکاری روسیه بوده است

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۱۵۵

نخست وزیر اسرائیل مدعی شده همه اقدامات این رژیم برای جلوگیری از نفوذ ایران در سوریه با همکاری روسیه بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از «آروتز شوا»، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دقایقی پیش برای دیدار با «ترامپ» و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل وارد هواپیما شد. او پیش از عزیمت به آمریکا ادعاهایی را علیه تهران مطرح کرد.

«نتانیاهو» در فرودگاه بن گوریون در حالی که وارد هواپیما می‌شد مدعی شد اسرائیل به اقداماتش برای جلوگیری از ساخت پایگاه برای عملیات علیه اسراییل توسط ایران در سوریه ادامه داده و از تمام نیرو برای جلوگیری از ارسال سلاح به دشمنان منطقه‌ای اسرائیل از جمله حزب الله استفاده خواهد کرد.

وی مدعی شده در سه سال گذشته اسرائیل در مسیر جلوگیری از سنگرسازی ایران در سوریه و ممانعت از ارسال سلاح‌های مرگبار به ایران و حزب الله موفق بوده است. اما این بدان معنا نیست که هیچ استثنایی وجود نداشته است. در مجموع ما موفق بودیم.

«نتانیاهو» در ادامه مدعی شده همه این اقدامات را با همکاری روسیه انجام داده‌اند.

اظهارات «نتانیاهو» درباره همکاری روسیه با اسرائیل برای مقابله با نفوذ ایران در سوریه در حالی مطرح شده که هفته گذشته شاهد درگیری میان مقامات دفاعی روسیه و نیروهای اسرائیل بودیم.

هفته گذشته یک هواپیمای ایلوشین ۲۰ (ایل۲۰) توسط نیروی هوایی سوریه سرنگون شد. در پی این حادثه سخنگوی وزارت دفاع روسیه، اسرائیل را مقصر سقوط هواپیمای خود معرفی کرد.

 «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست خبری ارائه جزئیات بیشتر از دلایل سرنگونی هواپیمای ایلوشین ۲۰ (ایل۲۰) در سوریه، اعلام کرد: اسرائیل با نقض شرایط بین المللی سال ۲۰۱۵ برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی با روسیه در آسمان سوریه، باعث بروز این حادثه شده است.

وی ادامه داد: اسرائیل تنها یک دقیقه قبل از شروع حمله هوایی خود به سوریه، روسیه را از این اقدام خود آگاه کرد و خلبان اسرائیلی با تحت پوشش قرار دادن هواپیمای روسی، او را هدف حمله پدافند هوایی سوریه قرار داد.

ارتش اسرائیل ادعای وزارت دفاع روسیه مبنی بر این که مسئولیت سرنگونی هواپیمای جاسوسی روسیه از سوی نیروی هوایی سوریه حین حمله هوایی اسرائیل در هفته گذشته، به تمامی با اسرائیل است را رد کرد و تاکید نمود که تقصیر از سوریه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز