خبرگزاری کار ایران

جنتی:

نقشه شوم دشمن این است که همه نابسامانی‌های کشور را به نام رهبری بنویسند/ آمریکا، اسرائیل و عربستان کمر به قتل نظام بسته‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۵۲۴

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: نقشه شوم دشمن این است که نابسامانی‌هایی که در مملکت است و گرانی و مشکلات و فقر را به نام رهبری می‌گذارند و می‌گویند مشکل ایشان است، انگار فعال ما یشا ایشان است و ایشان همه کاره است و دیگران بیکاره.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت‌الله احمد جنتی  در اولین روز از پنجمین دوره اجلاسیه خبرگان رهبری گفت: ما از قرآن تبعیت می‌کنیم باید به این پیام که می‌گوید از ظلمات خارج می‌شوید به نور می‌روید توجه داشت. اگر این قرآن را جلوی چشم خود داشته باشیم، از ظلمات خارج می‌شویم و به سمت نور می‌روین.

وی با تاکید بر اینکه باید تا جایی که می‌توانیم قرآن بخوانیم، گفت: در همه احوال چه علمی و صنعتی و اقتصادی و سیاسی باید قرآن را به عنوان نوری داشته باشیم که جلوی ما را روشن می‌کند. آیاتی هست که وقتی به آن توجه می‌کنم نگران می‌شوم از وضع خودمان که چه وضعی نسبت به الهامات قرآن داریم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در قیامت انسان همه اعمال خود را حاضر می‌بیند. این اعمال بلایی برای انسان می‌شود که انسان می‌خواهد آن را دور کند ولی نمی‌شود، این خیلی سخت است. یک کاری در زمان کودکی و میانسالی کردید فکر می‌کنید تمام شده است؟ خیر.

وی با بیان اینکه وقتی انسان محشور می‌شود شیطان همراهش محشور می‌شود، گفت: انسان می‌گوید ای کاش فاصله بین مشرق و مغرب بین من و تو بود و می‌توانستم از تو این اندازه دور باشم. این درحالی است که با همین شیطان انسان‌ها به جهنم می‌روند. یکی از عذاب‌ها دیدن شیطان با قیافه زشت خودش در جهنم است. من توصیه می‌کنم هرچه می‌توانیم قرآن بخوانیم.

جنتی با بیان اینکه یکی از مهمترین محورهای صحبت من مساله‌ سیاست‌گذاری در آمریکا و پیگیری در اینجا است این‌ها نابسامانی‌هایی که در مملکت است و گرانی و مشکلات و فقر را به نام رهبری می‌گذارند و می‌گویند مشکل ایشان است، انگار فعال ما یشا ایشان است و ایشان همه کاره است و دیگران بیکاره. مجلس و دولت بیکاره هستند و ایشان همه کاره است؟ این نقشه شوم دشمن است.

وی گفت: اینها را به صورت هماهنگ به پای رهبری نوشته می‌نویسند. از کارهای خوبی که رهبری انجام دادند به عنوان نمونه می‌توان به موارد زیادی اشاره کرد. مثلا دادن اجازه به دستگاه قضایی برای برخورد با مفسدان از جمله این اقدامات بود. برخی مقررات بود که مانع از حرکت انقلابی قضایی علیه مفسدان می‌شد این مقررات مانع بود که قوه کارش را بکند، ایشان با این نامه به آیت‌الله آملی لاریجانی پاسخ دادند و راه را گشودند و این مقداری که عمل شده اثر خود را گذاشته است. از ارائه خطوط قرمز ویژه در مذاکرات هسته‌ای و نقش در تصویب کنوانسیون‌های خارجی برای جلوگیری از تحمیل وابستگی از اقدامات رهبری بوده است.

جنتی تاکید کرد: ایشان خطوط را مشخص می‌کند نمی‌تواند برود دنبال اینکه این خطوط رعایت شود آن تیم باید رعایت کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تشکیل کارگروه اقتصادی به عنوان حلال مشکلات کشور، گفت: این کارگروه به ریاست رئیس‌جمهور و حضور سایر قوا با اختیارات ویژه تشکیل می‌شود. رهبری سه قدرت حاکم بر مملکت را مامور کردند و اختیارات لازم را به آنها داده‌اند.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب درباره کارگروه بررسی آسیب‌های اجتماعی گفت: ایشان صحبت کردند که چه آسیب‌هایی داریم و گفتند باید برخورد کرد. مقامات عالی رتبه با حضور سران سه قوه در این کارگروه حضور دارند. نتایج این کارگروه باید ارائه شود ایشان رها هم نمی‌کنند و مرتب پیگیری می‌کنند که کار به کجا رسید و چه تصمیمی گرفته شده است. برگزاری جلسات با دولت و پیگیری انجام اعمال محوله و ارائه راه حل عملیاتی و حساب شده با مسئولان این کارگروخه است و ایشان مرتب باز خواست می‌کنند.

جنتی پیگیری امور منطقه‌ای و رصد تلاش‌ها برای ایجاد ناامنی در کشور را از دیگر اقدامات رهبری برشمرد و یادآور شد: پیگیری حضور جوانان مومن در مناصب مختلف حاکمیتی، انتخاب جوانان خوش‌فکر در زیرمجموعه‌های رهبری برای تسریع در چرخش کشور از دیگر اقدامات بجای رهبر انقلاب است. من مکرر گفته‌ام تا زنده باشم هم می‌گویم، حل مشکلات کشور امکان ندارد مگر اینکه کار به جوانان مومن و انقلابی سپرده شود. این راه چاره منحصر به فرد است هرچقدر قانون بگذاریم تا رویه این نباشد فایده ندارد. اگر  وزیر و معاون وزیر و مدیر پایبند به این مسائل نباشند و روحیه انقلابی نداشته باشند و بخواهند اداری کار کنند کارها می‌خوابد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری و راهبری کشور بر عهده رهبری است و برای مقابله با مشکلات به دستگاه‌ها حداکثر اختیار را داده‌اند و این دستگاه‌ها هستند که باید پاسخگو باشند

وی درباره پیشنهاد مذاکره مجدد از جانب ترامپ گفت: ترامپ با وجود خروج از برجام باز پیشنهاد مذاکره داده است. برخی با شیطنت‌ها می‌خواهند در حاشیه اجلاس عمومی سازمان ملل مذاکره‌ای صورت بگیرد در حالی که آقا فرمودند مذاکره‌ای نمی‌کنیم.

جنتی اظهار داشت: خرداد گذشته با وجود اینکه ما همه تعهدات برجام را انجام دادیم و آمریکا به تعهدات خود عمل نکرده بود، از پیمان خارج شد. هرچند اروپا گفته خارج نمی‌شود ولی عملا برای پیگری خواسته‌های آمریکا یعنی مذاکره هسته‌ای قدم برمی‌دارد. اروپا گفته مساله موشکی را با نظر ما حل کنید در این باره می‌توان به عبرت گیری از تجربه شیطان بزرگ اشاره کرد.

وی افزود: تجربه نشان داده که شیطان بزرگ برای مذاکره آینده غیرقابل اعتماد است. ضعف مذاکره‌کنندگان و عدم رعایت خطوط قرمز رهبری است که شاید به این واسطه خسارت کنترل می‌شد. ایشان هشدار لازم را داده بود که اروپا مدعی ماندن در برجام است

جنتی تاکید کرد: ترامپ با خروج از برجام و تحریم اعلام کرده خواستار مذاکره است در حالیکه رهبری اعلام کردند این مذاکره و هر مذاکره‌ای با آمریکا منع شده است. آمریکا اعلام کرده گزینه مقابل مذاکره، جنگ است. رهبری هم گفتند مذاکره نمی‌کنیم، جنگ هم نمی‌شود. این ادعای آمریکا حربه‌ای تبلیغاتی برای فشار به ایران است.

وی با اشاره به دستور رهبری برای مبارزه با مفاسد اقتصادی یادآور شد: برادر عزیز آقای آملی لاریجانی کسانی که عامل آشفتگی هستند را باید گرفت.برخی در دستگاه‌های دولتی هستند سراغ این‌ها بیایید از اینجا شروع کنید تا اینجا دست شما درد نکند ولی خیلی کم است. قوه قضائیه در شرایطی که رانت خواری داخلی منجر به نارضایتی شده با سرعت می‌تواند مفسدان دانه درشت در هر مقامی را احضار و در پیشگاه ملت به دست عدالت بسپارد.

جنتی با تاکید بر اینکه برخورد صریح با مفسدان به مردم برای تحمل دشواری‌ها روحیه می‌دهد، گفت: مردم ناراضی هستند حق هم دارند ولی چراغ سبزی باید باشد که ما سران قوا با شما هم‌درد هستیم. قوه قضائیه می‌تواند برای ریشه‌کن کردن فساد عمل کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: نوسانات سکه و ارز و شرایط اقتصادی، سوءمدیریت و سوءاستفاده سودجویانمردم عادی را دستخوش دشواری کرد. رهبری تاکید داشتند این اتفاقات ناشی از سوءمدیریت و ندانم کاری مسئولان است، اگر نگوییم ناشی از خیانت است. لازم است مسئولان این اقدام خود را بپذیرند.

جنتی یادآور شد: برخی افرا سودهای کلان به جیب زدند، مهمترین آن پرونده خودروهای وارداتی بود که وزرای صنعت فعلی و قبلی در آن دست داشتند و لازم است محکم‌ترین برخورد قضایی صورت پذیرد. باید سیاست‌های دقیق و درست ارزی و پولی حاکم شود. مدیریت عاقلانه جلوی اتفاقات مشابه را می‌گیرد.

وی با اشاره به احتکار سودجویان و ریشه‌کن کردن احتکار گفت: احتکار می‌کنند بعد می‌گویند باید در بازار عرضه شود تا حدی که پوشاک نوزاد را هم احتکار کرده‌اند. مردم در سایه مشکلات اقتصادی نمی‌پذیرند مسئولان زندگی اشرافی داشته باشند. مسئولان باید مثل مردم دردها را حس کنند. این تاکید چند ماهه رهبری به مسئولان بوده است.

جنتی با اشاره به تاسیس کارگروه ویژه اقتصادی از جانب رهبری گفت: این کارگروه اختیارات فراقانونی دارد و می‌تواند تصمیم‌های کلان بگیرد، این مساله اهتمام جدی سه قوه را می‌خواهد. رهبری برای حل مشکلات راه حل اراده کرده و وظیفه اجرای آن با مسئولان است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری درباره پیروزی‌ها در منطقه و غلبه مقاومت گفت: متحدان جمهوری اسلامی پیروزی‌های چشم‌گیری در منطقه داشتند از جمله پایان جنگ در سوریه؛ این پیروزی نشان داد مقاومت و جهاد پیروزی بزرگی به دنبال دارد. در برابر تفکر سعودی با هزینه چندین میلیارد دلاری، مقاومت مردم یمن الهام‌بخش است.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از کالای ایرانی، گفت: شعار امسال حمایت از کالای ایرانی است و باید تعصب داشته باشیم تا تولید رونق بگیرد. بانک جهانی گفته ایران رتبه ‌۱۸ تولید ناخالصی را دارد. یعنی وضعیت بهتر هم خواهد شد، راهکار عبور از شرایط دشوار مجاهدت مسئولان و مردم است.

جنتی گفت: فشارها زیاد می‌شود. نقشه‌ها زیاد شده است. آمریکا و اسرائیل و عربستان کمر به قتل نظام بسته‌اند. مساله براندازی را دنبال می‌کنند همه باید بدانند ما تسلیم نمی‌شویم. راه چاره داریم و سختی داریم ولی می‌توانیم عبور کنیم و نباید تسلیم شویم. می‌توانیم این تهدی‌ ها را تبدیل به فرصت کنیم تا به نیات خود برسیم.

وی تاکید کرد: ما باید روی پای خود بایستیم. با اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی می‌توانیم با تحریم مقابله کنیم. ما زمین‌های قابل استفاده و بهره‌برداری نشده داریم. ما کم‌آبی داریم ولی استفاده درست نمی‌کنیم. امکانات زیاد است ولی استفاده نشده است. با این فشار باید از همه نیروی انسانی استفاده کنیم. در این وضعیت ناچاری باید از همه ظرفیت خود استفاده کنیم.

 

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز