خبرگزاری کار ایران

بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۵۲۱

هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز به ریاست محسن رضایی تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایلنا، در جلسه امروز که به منظور بررسی مغایرت های لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی تشکیل شده بود، ابتدا ، گزارش تطبیق لایحه مذکور با سیاست های کلی نظام از سوی  کمیسیون اقتصادِ کلان، بازرگانی و امور اداری دبیرخانه مجمع  ارائه شد و سپس اعضای هیات مواد و بندهای این لایحه را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس این گزارش پس از اظهار نظرهای موافق و مخالف و نیز بیان دیدگاه های قوه مقننه که از سوی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه گردید با رای اعضای هیات عالی نظارت مجمع ، بند الف ماده ۱ ، ماده ۴ و ۸  (۷ مکرر) و نیز ماده ۵ مغایر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و  بند پ ماده ۲ مغایر سیاست های کلی امنیت اقتصادی تشخیص داده شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روند بررسی مغایرت های لوایح و طرح ها با سیاست های کلی نظام گفت : نظر هیات عالی نظارت مجمع از طریق شورای نگهبان به مجلس اعلام خواهد شد .

رضایی تصریح کرد : اعلام عدم انطباق یا مغایرت مواد و بند هایی از طرح ها و لوایح مصوب یا در حال تصویب مجلس شورای اسلامی به معنای رد کامل آن ها نیست ، بلکه پس از اعلام مغایرت ها ، هیات عالی نظارت و کمیسیون های مجمع تشخیص مصلحت و مجلس شورای اسلامی در یک فرایند تعاملی و با برگزاری نشست های مشترک نسبت به اصلاح موارد مغایرت اقدام می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز