خبرگزاری کار ایران

محجوب در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

دولت‌ به جای دغدغه‌مندی برای حفظ پول ثروتمندان، به فقرا فکر کند/افزایش اعتراضات صنفی و عمومی کارگران در پی نوسانات ارزی

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۸۷۰

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره کم شدن قدرت خرید کارگران گفت: سبد کارگری باید مهم‌ترین دغدغه دولت باشد و باید برای این قشر فکری کرد. دولت‌ این‌گونه که درباره ثروت‌مندان و حفظ پول آنان در پرتو گردش قیمت ارز فکر می‌کند، ۱۰ درصد هم به فقرا فکر کند و تمهیداتی برای این وضعیت فوق‌العاده اتخاذ کند.

علیرضا محجوب در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که گفته می‌شود قدرت خرید کارگران کاهش یافته و سفره این قشر از جامعه کوچک شده است، گفت: اگرچه دولت تمهیداتی را در باب سفره حفظ سفره انجام داده اما واقعیت این است که به همین سرعت ارزش پول ملی در حال کاهش قیمت ارز و در حال نوسان است.

وی با بیان اینکه دولت در سنوات اخیر  روش و اساسش تقویت پول ملی بود، عنوان کرد: دولت اولین قدم را برای کاهش پول ملی برداشت او اولین لگد را به این سفره زده است بدون این که تصمیمی برای آن گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد روز افزون تورم، بیان کرد: دولت ۳۰ درصد به قیمت پایه‌ ارز که با آن کالاهای اساسی و نیازهای اولیه را خریداری و برطرف می‌کرد، افزود و بعد آن را  اعلام کرد. ارزش پول ملی ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است که این منجر به کاهش قدرت خرید کارگران می‌شود. امروز عددی که برای تورم گفته می‌شود که  ۱۴ درصد است درحالیکه  ۳۰ درصد را برای تورم باید در نظر گرفت.

محجوب با بیان این‌که دولت و مجلس به سبد کارگران بسیار بدهی دارند، گفت: دولت و مجلس باید تصمیم جدیدی در این زمینه بگیرند و این ۳۰ درصد را  رسما به حقوق کارگران بیافزاید و سبد کارگری مهم‌ترین دغدغه جامعه و دولت باشد.

وی افزود: دولت‌ این‌گونه که درباره ثروت‌مندان و حفظ پول آنان در پرتو گردش قیمت ارز فکر می‌کند، ده درصد هم به فقرا فکر کند و تمهیداتی برای این وضعیت فوق‌العاده اتخاذ کند.

محجوب تشریح کرد: در واقع یک دزدی آشکار صورت می‌گیرد؛ از جیب فقرا ثروت به جیب ثروت‌مندان سرازیر می‌شود به هر حال ثروت‌مندان وسیله‌ای دارند که در این اوضاع با افزایش قیمت‌ها به صورت باد بر ارزش آن افزوده شود و همان باد ثروت نداشته کارگران، فقرا، بازنشستگان و هرکسی که درآمد کوچکی دارد را از بین می‌برد و به آن آسیب می‌زند.

این عضو کمیسیون اجتماعی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که شاهد اعتراض دوباره کارگران هستیم آیا تشکیلات خانه‌کارگر برای گفت‌وگو با معترضان به این جریان ورود کرده است، گفت: موضوعات اعتراضی معمولا موضوعات داخل واحد است، البته مرتب به ما انتقال داده می‌شود و ذکر این نکته ضروری است که  این‌ها عموما مسائل داخلی و واکنش‌های نسبت به آن است.

وی خاطرنشان کرد: البته متاسفانه به اعتراضات صنفی و عمومی افزوده شده است. شاید در حال حاضر این اعتراضات بسیار کم و نادر اتفاق بیفتد اما ما باید علاج آن را قبل از وقوع پیدا کنیم. امیدوارم دولت، مجلس و گرداندگان کشور به این موارد و وضع کارگران توجه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز