خبرگزاری کار ایران

میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا:

تلاش برای تغییر جهانگیری مسیری انحرافی است/ حمایت مشروط اصولگرایان از دولت/ برخی به جای توجه به مشکلات، دنبال پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰ هستند

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۰۲۹

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی بحث روی تغییر و ترمیم تیم اقتصادی است و به ناگاه بحث انحرافی استعفای معاون اول مطرح می‌شود مشخص می‌شود نگاه برخی افراد به جای توجه به مشکلات مردم، دنبال انتخابات ۱۴۰۰ است و دغدغه مردم را ندارند.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در توضیح تحرکات جدید برخی جریان‌های سیاسی برای ایجاد اختلاف و از بین بردن انسجام دولت با پخش شایعات گفت: فهم رفتار و مواضع سیاسی برخی از جریان‌ها در چند روز اخیر کار سختی نیست؛ چرا که ما با یک واقعیت سر و کار داریم و آن این است که فشار بر دولت برای تغییر در کابینه با توجه به مشکلات اقتصادی در جامعه زیاد است. بسیاری از فعالان سیاسی انتظار دارند که رییس‌جمهور تغییری در تیم اقتصادی ایجاد کند. در همین حال برخی از اعضای تیم اقتصادی هم بیکار ننشسته‌اند و دنبال این هستند که با مدیریت و مهندسی شرایط، وزارت یا جایگاه دیگری دچار تغییر شود و نگاه‌ها به آن سو رفته و خودشان در امان بمانند، بنابراین دست به تلاش‌هایی زده‌اند که بتوانند از دل این مطالبه عمومی منافع خودشان را تامین کنند.‌

وی ادامه داد: الان یک عده تلاش دارند تا بتوانند باعث تغییر معاون اول شوند و اکثریتی به دنبال تغییر تیم اقتصادی هستند. تغییر معاون اول قطعا پاسخ مناسبی به مطالبه مردم و فعالان سیاسی نیست. این مسیر انحرافی است و عده‌ای که نگاه به انتخابات ۱۴۰۰ دارند، می‌خواهند گزینه خودشان را به عنوان معاون اول روی کار بیاورند تا بتوانند برای انتخابات از هم اکنون در دولت و توسط موقعیتی که معاون اول دارد، شروع به کار کنند.  

میرزایی ادامه داد: یک جریان هم که جریان منتقد و مخالف دولت است، از این مطالبه سوءاستفاده می‌کند برای اینکه برنامه خودش را پیش ببرد و این حس را القا کند که دولت در موضع ضعف است و نیاز به کمک دارد. در این حال کمک‌شان هم مشروط است به اینکه افرادی که مدیریت جهادی انجام می‌دهند به کابینه راه پیدا کنند؛ چرا که این شرایط مرد میدان می‌خواهد و این مرد میدان باید از میان آنان انتخاب بشود.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود:‌در این شرایط است که وظیفه رییس جمهور خیلی سنگین می شود؛ از یک طرف تحت فشار عمومی است برای تغییر در تیم اقتصادی چرا که مردم به این باور رسیده اند که این تیم اقتصادی خوب عمل نکرده و توجه نکردن به این مطالبه باعث می شود رییس جمهور برخی از حامیان خود را از دست بدهد. اگر بخواهد در این مقطع به منتقدان خود امتیاز بدهد، آنها چندان اعتقادی به موفقیت دولت ندارند و این را صرفا به عنوان ابزاری برای پیگیری مسائل خودشان می دانند چون آنها وقتی مشکل اقتصادی است و مردم دچار فشار اقتصادی هستند، مسائل فرهنگی را مطرح می کنند و وقتی مشکل فرهنگ است مسائل اقتصادی را مطرح می کنند؛ آنها در الویت ها هم مانده اند  و برداشتشان از الویت ها با آن چیزی که جامعه طالب آن است متفاوت است گویی از زمان عقب هستند.

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: در ارتباط با حامیان دولت هم اگر تغییرات به گونه‌ای باشد که تیم اعتدال و توسعه بخواهد برای امور تصمیم بگیرد، مشکلات جدی به وجود آمده و به تدریج باعث می‌شود که اصلاح‌طلبان که حامیان اصلی آقای روحانی در انتخابات بودند، حمایتشان را از دولت دریغ کنند. رییس‌جمهور باید به گونه‌ای در جهت تغییرات کابینه عمل کند که در درجه اول انسجام حامیان حفظ شود و در درجه دوم با گفت‌وگو با منتقدان و مخالفان در خصوص سیاست‌ها و نه افراد، به تفاهمی دست پیدا کند.

میرزایی در توضیح شایعه استعفای معاون اول رییس‌جمهور هم گفت: وقتی بحث روی تغییر و ترمیم تیم اقتصادی است و به ناگاه بحث انحرافی استعفای معاون اول مطرح است، مشخص می‌شود نگاه برخی افراد به جای توجه به مشکلات مردم، به دنبال انتخابات ۱۴۰۰ است و دغدغه مردم را ندارند. این در حالی است که انتقادات امروز عمدتا متوجه تیم اقتصادی است و در خصوص آقای جهانگیری اعتقاد عموم بر این است که نقشی در مشکلات اقتصادی نداشته و حتی انتقادی هم به عملکردش نبوده و تنها موضوع این است که وی اختیارات لازم را برای پیشبرد برنامه‌هایش ندارد.  معتقد هستم این شایعه از طریق دو جریان پیگیری شده است، یکی جریانی که در دولت است و دیگری جریان مخالف دولت که یکی تسلط کامل بر دولت را دنبال می‌کند و نگاهی هم به ۱۴۰۰ دارد و دیگری هم صرفا دنبال موفقیت در انتخابات آینده است.

میرزایی در پایان گفت: در این شرایط نیاز به از خودگذشتگی داریم یعنی باید همه نگاهشان معطوف به انسجام در راستای حل مشکلات اساسی مردم، حفظ کشور و حفظ امنیت کشور باشد و جریاناتی که دنبال سوءاستفاده از این شرایط برای رسیدن به قدرت و تسویه حساب‌های شخصی، جناحی و باندی هستند صلاحیت دریافت هیچ مسئولیتی را ندارند و امیدوارم رییس‌جمهور که تا الان عملکرد خوبی در سیاست خارجی داشته در سیاست داخلی هم به مسائل توجه داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز