خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

تا این لحظه ۶ نفر برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند

تا این لحظه ۶ نفر برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند
کد خبر : ۱۴۸۸۰۹۲

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اسامی افرادی که ثبت نام آنها در انتخابات ریاست‌جمهوری قطعی شده است را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: ما فرآیند ثبت نام را از تاکنون ۶ نفر ثبت نام قطعی داشتند که به ترتیب ثبت نام محمدرضا صباغیان، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی خوراسگانی، قدرتعلی حشمتیان، سعید جلیلی و علی اردشیر لاریجانی افرادی بودند که ثبت‌نام خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری قطعی کرده‌اند.

وی افزود: ساعت ۸ صبح شروع کرده‌ایم و تا ساعت ۶ بعد از ظهر هم ادامه دارد. توصیه می‌کنیم داوطلبان دارای شرایط حتما در یکی دو روز اول ثبت‌نام کنند؛ چون روزهای انتهایی بر اساس ادوار گذشته یک مقدار شلوغ است و با ازدحام مواجه خواهند شد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور یادآور شد: در این دوره هم ماده ۳۵ هم ماده ۵۵ و هم مصوبه ابلاغی شورای نگهبان برای ملت ایران تشریح شده است و کسانی در مرحله داوطلبی وارد عرصه رقایت می شوند که دارای حداقل مدرک فوق لیسانس، بازه سنی ۴۰ تا ۷۵ سال و دارای حداقل ۴ سال تجربه حضور در مسئولیت های کلان کشور باشند و گواهی فقدان سوءپیشینه اراپه دهند این باعث شده که نظمی در فرآیند ثبت نام در ستاد انتخابات کشور شکل بگیرد.

اسلامی افزود: روال خوب دیگر استفاده از یک درب مشترک و واحد برای همه افراد ثبت‌نام کننده بود که به برگزاری منظم فرایند ثبت‌نام کمک کرد.

وی تصریح کرد: سخنان ۵ دقیقه‌ای داوطلبان به دلیل جلوگیری از ازدحام است و در کمیسیون بررسی تبلیغات تصمیم‌گرفته شد که با توجه با برنامه‌های متنوع، نامزدها می‌توانند دیدگاه‌های خود را با مردم در میان بگدارند، این فرصت ۵ دقیقه در اختیار ثبت‌نام کنندگان باشد. همچنین هر داوطلب نمی‌تواند در طول فرآیند ثبت نام بیشتر از ۳ نفر را همراه با خود داشته باشد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: فکر می کنم با این روالی که ما می رویم خیلی خوب مردم ایران به این اطلاعیه دقت کردند و با اطلاع رسانی که صورت گرفته است امیدواریم تا انتها با همین روند در خدمت مردم باشیم.

وی افزود: روز گذشته هم ۳۳ نفر از جمله ۲ خانم برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کردند که تنها ۵ نفر شرایط قطعی ثبت نام را داشتند. خوشبختانه مردم به اطلاعیه ستاد انتخابات کشور عمل کردند و کسانی به ستاد مراجعه کردند که دارای شرایط ثبت‌نام بودند.

اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال تمدید مهلت نام‌نویسی از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات نیز گفت: جدول زمانبندی انتخابات با هماهنگی و همفکری مجری و ناظر تهیه شده است؛ در صورت نیاز به تمدید، طرح موضوع خواهیم کرد.

وی در پایان به ارائه توضیحاتی درباره فرآیند بررسی مدارک از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و عنوان کرد: به ترتیب مدارک مربوط به سن، مدرک تحصیلی، سوابق شغلی و در نهایت گواهی سوء پیشینه مراجعین را بررسی می‌کنیم و کل این فرآیند بیشتر از ۲ دقیقه به طول نمی‌انجامد؛ در صورتی که مدارک مراجعین کامل و آنها دارای ۴ شرط اولیه بودند، به سالن ثبت‌نام اصلی هدایت خواهند شد.

اسماعیلی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای مشارکت ایرانیان خارج از کشور عنوان کرد: هم می‌توانند در رای دهی مشارکت داشته باشند و هم برای ثبت‌نام نماینده و وکیل داوطلبان دارای شرایط که در ایران حضور ندارند می‌توانند با حضور در وزارت کشور ثبت‌نام آن‌ها را انجام دهند و این هم با صحبتی که با وزارت امور خارجه داشتیم برای ایرانیان خارج از کشور میسر شده است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز