خبرگزاری کار ایران

مرادی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

لزوم چاره‌اندیشی دولت برای مدیریت بازار ارز در سال جدید/ کاهش ارزش پول ملی پذیرفتنی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۵۶۱

نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: برای سال جدید از دولت می‌خواهیم که یک برنامه‌ریزی و چاره‌‌اندیشی مناسب برای مدیریت بازار ارز داشته باشد و در این راستا با در نظر گرفتن نظر کارشناسان و متخصصان با گرایش‌های فکری مختلف، اقدام به تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کند.

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که «با توجه سختی‌ها و مشکلات اقتصادی رقم خورده در سال ۱۴۰۱ و تنگناهایی که برای معیشت و زندگی مردم به وجود آمده، چه مساله یا موضوعی را مهم‌ترین اولویت عملکردی دولت برای سال آینده می‌دانید؟»، گفت: یکی از مهم‌ترین نگرانی‌هایی که برای مردم در زندگی روزمره وجود دارد، نوسانات و افزایش قیمت ارز و در نتیجه آن کاهش ارزش پول ملی است، نگرانی در این رابطه در جامعه محسوس است و متاسفانه به نظر می‌رسد که کنترل موثری در این رابطه وجود ندارد یا احساس نمی‌شود.

وی ادامه داد: گاهی شاهد هستیم که نرخ ارز روزانه دچار تغیر می‌شود و حتی در مواقعی دچار تغییرات ساعتی هم می‌شود؛ خب مشخص است که چنین تغییراتی در نرخ ارز یک سری مسائل و مشکلات را در حوزه اقتصادی به دنبال خود دارد. به نظر می‌توان کار را بهتر از این مدیریت کرد و اگرچه که دشمن نیز کارشکنی و سنگ‌اندازی می‌کند اما نباید هر موضوعی را به نقشه دشمن نسبت دهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اقدامات دشمنان طی ۴ دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دشمنی خود پرداخته و مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است، از این رو دولت باید در زمینه ثبات نرخ ارز برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشد. از سوی دیگر دولت نیرو، امکانات و تجهیزات زیادی برای مدیریت بازار ارز دارد لذا دولت هرجا که لازم است باید نظارت خود را در این بخش تقویت کند تا شاهد جلوگیری از نوسانات هیجانی در بازار و در نتیجه آن حفظ ارزش پول ملی باشیم.

وی افزود: کاهش ارزش پول ملی پذیرفتنی نیست چراکه منجر به تضعیف قدرت خرید مردم و معیشت آن‌ها می‌شود، لذا برای سال جدید از دولت می‌خواهیم که یک برنامه‌ریزی و چاره‌‌اندیشی مناسب برای مدیریت بازار ارز داشته باشد و در این راستا با در نظر گرفتن نظر کارشناسان و متخصصان با گرایش‌های فکری مختلف، اقدام به تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز