خبرگزاری کار ایران

نجفی در دیدار با مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی:

ایران بزرگترین کشور قربانی سلاح شیمیایی در تاریخ معاصر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۵۰۰

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان با مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی آقای فرناندو آریاس ملاقات کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا نجفی در این ملاقات که روز پنجشنبه ۱۷ شهریور در شهر لاهه هلند انجام شد، ضمن تبادل نظر درباره زمینه‌های ارتقای همکاری بین دو طرف، آثار تحریم‌های یکجانبه ظالمانه آمریکا بر وضعیت سلامتی و درمان جانبازان شیمیایی ایران را تشریح کرد و از مدیرکل خواست تا از مساعی جمیله خود برای رفع نیازهای فوری پزشکی جانبازان شیمیایی استفاده کند.

وی بر ضرورت اجرای کامل، موثر و بدون تبعیض مفاد کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی و رعایت تعهد کشورها در کنوانسیون راجع به همکاری‌های بین‌المللی به ویژه تبادل مواد و تجهیزات شیمیایی برای استفاده‌های صلح‌آمیز، رفع موانع تجارت شیمیایی بین کشورهای عضو و عدم اعمال تحریم‌های یک‌جانبه مغایر با کنوانسیون بین کشورهای عضو تاکید کرد.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه با یادآوری اینکه ایران بزرگترین کشور قربانی سلاح شیمیایی در تاریخ معاصر است، گفت که اهداف کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی بدون انهدام کامل همه انواع ذخایر سلاح‌های شیمیایی و پیوستن آنهایی که خارج از کنوانسیون هستند، محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز