خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

مسائل مرزی ما با افغانستان ناشی از توجیه نبودن مرزبان‌های آن طرف است/ قول‌های مربوط به حق‌آبه هیرمند تاکنون عملیاتی نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۰۲۹

وزیر کشور گفت: مسائل مرزی ما با افغانستان معمولا پس از ارجاع به مرکز امنیت افغانستان و کسانی که در کابل مسئولیت بر عهده‌شان است، حل و فصل می‌شود.

احمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره همکاری کشور عراق با کشورمان در خصوص برگزاری مراسم ایام محرم و اربعین گفت: در خصوص برگزاری مراسم ایام محرم و اربعین با کشور عراق جلسات ما مستمر برگزار می‌شود و هماهنگی‌های خوبی هم در این زمینه انجام شده است و به طور مرتب هم دنبال می‌شود و ما مشکل مرزی با عراق نداریم. 

وزیر کشور درباره مذاکرات ایران با طالبان برای امنیت مرزهای مشترک‌مان با کشور افغانستان بیان کرد: بعضی از مرزبانانی که آن طرف مرزها قرار دارند، به دلیل عدم توجیه و آشنا نبودن با مسائل حقوقی و مرزی یک عکس‌العمل‌ها و حرکت‌هایی نشان می‌دهند که بیشترشان ناشی از توجیه نبودن است. 

وی ادامه داد: این موارد معمولا هنگامی که ارجاع می‌شود به مرکز امنیت افغانستان و کسانی که در کابل مسئولیت بر عهده‌شان است، حل و فصل می‌شود. بعضا مواردی بوده است اما مسئله جدی در این خصوص نداشته‌ایم. 

وحیدی تاکید کرد: به خاطر عدم برداشت صحیح از مسائل مرزی گاهی مرزبانان آن طرف کاری می‌کنند که تذکر به آن‌ها داده می‌شود و اقداماتشان اصلاح می‌شود. 

وزیر کشور درباره آخرین وضعیت حق‌آبه هیرمند اظهار داشت: حق‌آبه هیرمند یک حق قانونی و حقوقی برای ایران است. نماینده ریاست‌جمهوری با طالبان در این زمینه صحبت‌هایی کرده‌اند، قول‌هایی داده شده است که هنوز عملیاتی نشده و امیدواریم به زودی عملیاتی شود.

گفت‌وگو سمیرا عالم‌پناه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز