خبرگزاری کار ایران

رئیس کل بانک مرکزی در جمع خبرنگاران:

راه‌اندازی بازار توافقی عرضه و تقاضای ارز موجب تعادل و آرامش بازار خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۹۸۵

رئیس کل بانک مرکزی گفت: راه‌اندازی بازار توافقی عرضه و تقاضای ارز با عمقی که به این بازار می‌دهد، به نظرم می‌تواند تقاضای‌های واقعی را پوشش داده و در تعادل و آرامش بازار ارز تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی صالح آبادی در پایان جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت بازار ارز گفت:  بانک مرکزی از هفته گذشته در تعاملی که با کانون صرافان و صرافی‌هاای معتبر و صادرکنندگان داشته جمع‌بندی کردیم که بازار توافقی عرضه و تقاضای ارز را راه‌اندازی کنیم. از هفته گذشته امکان انجام معامله‌های توافقی ارز در بازار فراهم شد و از دیروز هم در بازار متشکل ارزی این اقدام صورت گرفت و مقرر شد تنها در صرافی‌ها نباشد و به بازار متشکل ارزی بیاید.

وی ادامه داد: زمانی که در بازار متشکل ارزی این اقدام صورت گیرد، به این علت که عرضه و تقاضا در سامانه مشخصی که در اختیار صرافی‌ها و بانک‌ها قرار دارد، انجام می‌شود، طبعا عمق این بازار افزایش پیدا می‌کند و پیش‌بینی ما این است که صادرکنندگان متعددی که علاقمند هستند که ارز را وارد این سامانه کنند و با ما هم مذاکراتی داشتند ارز خودشان را در این سامانه عرضه می‌کنند و قیمت‌ها هم در این بازار براساس مکانیسم عرضه و تقاضا خواهد شد. لذا با عمقی که این بازار پیدا می‌کند به نظرم می‌تواند تقاضای‌های واقعی را پوشش دهد و در تعادل و آرامش بازار ارز تاثیرگذار باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز