خبرگزاری کار ایران

تعمیرکار خوب را چطور تشخیص بدهیم؟

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۸۹۲

برای تشخیص کاربلد بودن تعمیرکار خودروی‌مان بهتر است اول یک کار ساده و کوچک مانند عوض کردن لامپ یا لنت را به او بسپاریم و اگر تسلط کافی در کارش دیدیم، خودرو را برای کار‌های بزرگ‌تر و حساس‌تر به دستش بسپاریم.

اولین چیزی که مشخص می‌کند یک تعمیرکار حرفه‌ای است، نظم مغازه و تعمیرگاهش است. در واقع تعمیرگاه یک تعمیرکار خوب، فرقی با یک رستوران از نظر نظم ندارد؛ مغازه‌اش تمیز است، خودش پیراهن‌کار دارد، جعبه‌ابزارش مشخص است، نشانی از آلودگی‌های همیشگی در مغازه‌اش نیست و کارش را تمیز انجام می‌دهد و خودرو شما را آلوده و سیاه و کثیف تحویلتان نمی‌دهد.

در حقیقت ماجرا این است که وقتی یک تعمیرکار به خود و به مغازه‌اش اهمیت می‌دهد، صددرصد به خودروی شما هم اهمیت می‌دهد و کارش را با دقت و تمیزی و وسواس انجام می‌دهد.

علاوه بر این ویژگی‌ها، حالا بحث تخصص اوست که مورد اهمیت قرار داد و باید دقت کنیم که تعمیرکار مورد نظرمان می‌خواهد صافکار باشد یا نقاش و مکانیک و باتری‌ساز، مهارت فنی و حرفه‌ای معتبر داشته باشد که این مدرک نشان‌دهنده کاربلدی تعمیرکار‌است.

البته برای تشخیص کاربلد بودن تعمیرکار خودروی‌مان بهتر است اول یک کار ساده و کوچک مانند عوض کردن لامپ یا لنت را به او بسپاریم و اگر تسلط کافی در کارش دیدیم، خودرو را برای کار‌های بزرگ‌تر و حساس‌تر به دستش بسپاریم.

درباره هزینه‌های قطعات و اجرتی که قرار است به تعمیرکار خودرو بپردازیم هم بهتر است ابتدا یک جست‌وجوی کوتاه در اینترنت انجام بدهیم و هزینه اجرت و قیمت قطعات تا حدودی دستمان باشد تا بعد از تعمیر خودرو، سر پرداخت هزینه با تعمیرکار به مشکل نخوریم. راه‌حل بهتر برای این موضوع هم این است که قبل از هرچیز، هزینه را با هم مشخص کنیم تا دلخوری و ناراحتی پیش نیاید.

البته در بعضی از شرایط ممکن است تعمیرکاری بگوید که من به جای چسب معمولی از چسب درجه یک استفاده می‌کنم که اجرتش هم بیشتر است و آن‌وقت نرخ کلی با آن چیزی که شاید ما فکر می‌کنیم تفاوت خواهد داشت و طبیعتا بالاتر خواهد رفت.

در نهایت هم بهتر است که مثل آدم شیک‌پوشی که همیشه آرایشگر خاصی را برای آرایش مو و چهره‌اش انتخاب می‌کند و خودش را به دستان او می‌سپارد، برای تعمیر و بررسی خودرو هم یک تعمیرکار خوب را شناسایی کنیم و کار خودرو را در همه اوضاع و احوال به دست او بسپاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز