کد خبر: 791501 A

خوردن میوه یک راه عالی برای بهبود سلامت کلی و کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری هاست.

به گزارش ایلنا، با خوردن میوه، بدن ویتامین های مهم، آنتی اکسیدان ها و فیبر های رژیمی را تامین می کند که می تواند منافع قابل توجهی را برای سلامت قلب، هضم، مدیریت وزن و سلامت پوست داشته باشد.

لیمو

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا،لیمو حاوی ویتامین C و دیگر آنتی اکسیدان ها است.

آنتی اکسیدان ها برای سلامت انسان ضروری هستند. محققان معتقدند که فلاونوئیدها در لیمو و سایر میوه های مرکبات دارای خواص ضد باکتری، ضد سرطان و ضد درد هستند.

توت فرنگی

توت فرنگی حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی سالم است.

توت فرنگی حاوی آنتوسیانین است که جز فلاونوئیدهاست که می توانند سلامت قلب را تقویت کنند. فیبر و پتاسیم در توت فرنگی نیز می توانند از یک قلب سالم حمایت کنند.

پرتقال

پرتقال یکی از ثروتمندترین منابع ویتامین C است، ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در بدن عمل می کند. ۴٫ لیمو ترش 

لیمو ترش مانند دیگر مرکبات، دوز سالم ویتامین C را تامین می کند. همچنین دارای خواص شبیه سلامتی، ضد باکتری و آنتی اکسیدانی هستند.

گریپ فروت

گریپ فروت حاوی فلاونوئیدها است که می تواند در برابر برخی از سرطان ها، التهاب و چاقی محافظت کننده باشد.

تمشک

تمشک حاوی آنتوسیانین ها و فیبر بالاست. این به این معنی است که می توانند به بهبود سلامت روده و سلامت قلب کمک کنند.

سیب

سیب دارای فیبر بالاست، به این معنی که خوردن آنها می تواند سلامت قلب را تقویت کند و وزن را کاهش دهد. پکتین در سیب به حفظ سلامت روده کمک می کند.

انار

انار دارای آنتی اکسیدان ها و پلی فنول هاست که به مبارزه با استرس اکسیداتیوی که می تواند باعث بیماری در بدن شود، می انجامد.

آناناس

آناناس می تواند باعث کاهش التهاب و رشد بافت سالم شود.

آناناس حاوی یک ترکیب فعال به نام برملائین است که می تواند به کاهش التهاب بینی یا سینوزیت کمک کند. 

موز

موز غنی از پتاسیم است که به کنترل قلب و فشار خون کمک می کند.

آووکادو

آووکادو غنی از اسید اولئیک، یک چربی غیرمستقیم است که باعث کاهش سطح کلسترول می شود.

آووکادو غنی از پتاسیم است. آنها همچنین حاوی لوتئین، آنتی اکسیدان است که برای چشم و پوست سالم مهم است.

منبع: شفقنا

رشد سلامت فشار خون مرکبات وزن
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر