کد خبر: 688071 A

زنان با این راهکارها موهایی سالم و شاداب خواهند داشت.

به گزارش ایلنا، همانطور که می‌دانید، یک رژیم متعادل برای یک بدن سالم حائز اهمیت است. به طور مشابهی، جذب غذاهای غنی از پروتئین که هضم آنها راحت است ( مانند محصولات لبنیاتی کم چرب از جمله شیر، پنیر، ماست؛ تخم مرغ، ماهی، گوشت مرغ، لوبیا و غیره) نیز برای حفظ موهایی سالم و شاداب کاملا ضروری است. حتما در طی روز از این مواد مصرف کنید.

برای تقویت مو به مقدار زیاد و خیلی زیاد از محصولات سویا در رژیم غذایی خود استفاده کنید. سویا غنی از پروتئین همچنین دیگر مواد مغذی است که برای تقویت موها بسیار موثر است.

برای تقویت مو جذب میوه جات تازه و سبزیجات دارای برگ را افزایش دهید

خوردن غذاهای سالم به معنی تامین مقدار مورد نیاز مواد مغذی (ویتامین ها، املاح معدنی و آنتی اکسیدان ها) برای تارهای مو است که برای تقویت و زیبایی مو بسیار موثر است.

برای تقویت مو در روز به مقدار کافی از آهن و روی استفاده کنید

با این کار اکسیژن کافی را به فولیکولهای مو برسانید و مولکولهای پروتئین را به هم متصل کنید و کارکرد غدههای چربی را افزایش دهید. همه اینها منجر به تقویت و ارتجاع پذیری موها میشود.

برای تقویت مو باید رژیم غذایی شما غنی از ویتامینهای ضروری باشد

مخصوصا ویتامین A، ویتامینB، ویتامینC و ویتامین E. میوه ها و سبزیجات رنگی دارای چربی های سالمی هستند که منابع خوبی از این مواد مغذی محسوب می شوند.

برای تقویت مو هایتان با نوشیدن 8 تا 10 لیوان در هر روز به بدن خود آبرسانی کنید

آبرسانی به بدن باعث بهبود عملکرد درونی بدن میشود که موهای شما را نرمتر، ارتجاع پذیرتر و محکمتر می کند.

ماساژ پوست سر بی نهایت در تقویت موهای شکننده موثر است‎

میتوانید با استفاده از یک روغن مخصوص ماساژ پوست سر به حالت دورانی، مواد مغذی لازم را به پوست سر برسانید . ماساژ مو نه تنها به تحریک فولیکولهای مو کمک میکند، بلکه استرس را نیز از شما دور میکند.

آب یا ژل آلوئه ورا را روی پوست سر قرار دهید تا از هرگونه خارش سر راحت شوید

این گیاه حاوی خواص التیام بخشی بسیاری است که به کاهش عفونتهای پوست سر کمک میکند، از این رو موجب تقویت فولیکولهای مو نیز میشود.

برای اینکه موهای سالمی داشته باشید، باید به خوبی از آنها مراقبت کنید

برای این کار، باید برخی از عادتهای خودتان را تغییر دهید. اول از همه، از برس کردن بیش از حد خودداری کنید، چون این کار می تواند موهای شما را به شکل قابل توجهی شکننده و ضعیف کند. دوما، از خشک کردن با سشوار، درمان های شیمیایی و غیره نیز خودداری کنید، چون این محصولات به مو آسیب می رسانند و موجب شکنندگی آنها می شوند. سوما، از حمام کردن در آب کلردار استخرهای شنا پرهیز کنید، چون می توانند به موهای تان شدیدا آسیب برسانند. در نهایت، هر سه ماه یکبار موهای خود را کوتاه کنید تا موهای تان از هرگونه آسیبی در امان باشند.

اگرچه شاید مشکل به نظر برسد، اما دور ماندن از هر گونه استرس برای تقویت موها بسیار حائز اهمیت است

هرچه استرس بیشتری داشته باشید، وضعیت موهای شما بدتر می شود. از کافئین، الکل و دیگر تحریک کننده ها خودداری کنید. به جای آنها، تمرینات یوگا ، مدیتیشن و مراقبه انجام دهید.

هرگز وقتی موهایتان خیس است، هیچ کاری با موهایتان انجام ندهید

حتما بارها شنیدهاید که موی خیس، موی ضعیفی است. اگر میخواهید موهایتان را شانه کنید، منتظر بمانید تا خشک شوند و سپس شانه کنید.

منبع: رکنا

 

دوما رژیم غذایی زنان میوه ها و سبزیجات یوگا
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر