کد خبر: 670907 A

میوه ها و سبزی‌ها منابع بسیار خوبی از ویتامین، مواد معدنی، و مواد مغذی هستند که به سلامت و داشتن سیستم ایمنی مطلوب کمک می کنند.

به گزارش ایلنا، آب هویج ، آب پرتقال و گریپ فروت ، آب کلم ، آب گوجه فرنگی ، ترکیب آب توت فرنگی و کیوی و آب کدو تنبل گزینه های مناسبی برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستند.

آب هویج
هویج منبع بزرگی از بتا کاروتن و ویتامین آ است. ویتامین آ نقش اساسی در تنظیم سیستم ایمنی بدن ایفا می کند و به بدن برای مبارزه با عفونت و حفظ سلول هایTکمک می کند. ویتامین آ فعالیت سلول های سفید خون برای دفاع بدن افزایش می دهد.

آب پرتقال و گریپ فروت
آب مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو منبع بسیار خوبی از ویتامین ث است. ویتامین ث یک آنتی اکسیدان است و به مبارزه با رادیکال های آزاد می رود. ویتامین ث موجب تولید گلبول های سفید خون و آنتی بادی و در نهایت مقابله با مهاجمان خارجی می شود و کمبود ویتامین ث منجر به تاخیر در بهبود زخم، ناتوانی در مبارزه با عفونت و اختلال در پاسخ ایمنی می شود.

آب کلم
کلم سرشار از ویتامین های متعدد، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ... محسوب می شود. کلم منبع بزرگ ویتامین آ، ث، منیزیم، ویتامین ب ۶، مس و آهن است. مصرف کلم همراه با چغندر که منبع خوبی از فولات و ویتامین ها است.

آب گوجه فرنگی
گوجه فرنگی منبع بسیار خوبی از ویتامین ث و ویتامین آ است که هر دو برای سلامت سیستم ایمنی بدن مفیدند.

ترکیب آب توت فرنگی و کیوی
توت فرنگی و کیوی سرشار از ویتامین ث است و به همراه نعناع که منبع خوبی از فولات، ویتامین آ، منیزیم و روی محسوب می شود، برای تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد. منیزیم ناکافی منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن و قرار گیری در معرض عفونت می شود.

آب کدو تنبل
کدو تنبل منبع خوبی از ویتامین آ، ویتامین ب ۶ و ویتامین ای به همراه روی است. روی در تولید سلول های سفید خون و آنتی بادی به منظور مبارزه با عفونت مفید است.

منبع: صداوسیما

سلامت سیستم ایمنی سیستم ایمنی بدن مرکبات ویتامین
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر