کد خبر: 662707 A

آشنایی با شیوه‌های ماساژ می‌تواند تا حدودی زیاد از شدت برخی از عوارض آرتروز انگشتان دست و گردن بکاهد.

به گزارش ایلنا، یکی از مشکل‌های شایع بین کارکنان اداره‌ها، خبرنگاران، تایپیست‌ها و به طور کلی افرادی که روزانه به میزان زیاد به تایپ مشغول‌اند، خستگی، احساس درد، التهاب و سفتی انگشتان و مچ دست‌هاست. کارشناسان برای رفع این مشکل و جلوگیری از ابتلای افراد به بیماری‌هایی مانند آرتروز انگشتان دست، انجام ماساژ  را توصیه می‌کنند.
 
ماساژ دست راهکاری فوق العاده مفید برای کاهش درد مفاصل و ماهیچه‌های انگشتان، کف و مچ دست است، برای این کار می‌توانید به تنهایی  یا به کمک فردی که با شیوه ماساژ آشناست درخواست کنید ماساژ را برروی انگشتان دست شما انجام دهد.

2
 
قبل از انجام ماساژ دستان خود را با آب گرم شسته و برای افزایش اثرگذاری ماساژ آن‌ها را با روغن هایی، چون بادام یا زیتون چرب کنید.
 
 3
زیر دستان خود یک حوله نرم قرار دهید تا کمترین فشار بر دستان شما وارد شود، گوش دادن به موسیقی آرام بخش در این زمان هم می‌تواند سبب آرام سازی اعصاب و عضله‌های دست شود.
 
 4
مناطقی که در دستان شما درد می‌کند را شناسایی کنید و به آرامی آن‌ها را فشار دهید، ماساژ باید به نحوی باشد که فرد دچار درد نشود، زیرا امکان تشدید عارضه و کبودی وجود دارد.
 
 5
اگر برروی دستان خود دچار زخم، بریدگی، سوختگی یا جوش هستید انجام ماساژ توصیه نمی‌شود، زیرا امکان گسترش عفونت وجود دارد، به شکل دورانی کف دست، روی ساعد، مچ دست و انگشتان را ماساژ دهید تا به بهبود جریان خون در آن مناطق کمک کنید و دمای دست افزایش یابد.
 

6
اگر زمان ماساژ دردی بسیار شدید احساس می‌کنید باید به متخصص مراجعه کنید، زیرا امکان دارد دچار مشکلی، چون سندرم کارپال تونل شده باشید.
فاصله بین استخوان‌ها در انگشتان دست به تاندون‌ها اختصاص دارد که یکی از عامل‌های درد شدید در انگشتان دست است، به آرامی فشار کنترل شده‌ای به این مناطق وارد کنید و تاندون‌ها را ماساژ دهید.
 
 7
برای ماساژ انگشتان دست، هریک از آن‌ها را به تنهایی از کف دست تا نوک انگشتان ماساژ دهید، برای چند ثانیه فشار به آن وارد کنید و سپس انگشت خود را رها کنید.
 
 8
برای ماساژ کف دست می‌توانید از حرکت‌های دورانی استفاده کنید، در کف دست عضله‌ها و تاندون‌های قوی وجود دارد به همین دلیل برای ماساژ لازم است فشار بیشتری به نسبت انگشتان دست وارد کنید.
 
 9
برای تسکین درد مناطق دردناک برروی دست پوست آن مناطق را به آرامی گرفته و پس از چند ثانیه رها کنید، همچنین ماساژ پوست دست و حرکت دادن آن به جلو و عقب می‌تواند کانون‌های درد را از بین ببرد.
 
 10
پس از پایان ماساژ دست خود را با یک حوله که آن را گرم کرده اید خشک کنید و اندکی اجازه دهید تا روغن‌های گیاهی جذب پوست دست شود.
 
 11
اگر دچار آلرژی به روغن دانه‌های آجیل هستید از آغشته کردن دست به آن‌ها خودداری کنید.
 
 12
استفاده از برخی دستگاه‌های ماساژ دستی یا الکتریکی مخصوص ماساژ دست هم می‌تواند به تسکین درد و افزایش خون رسانی به بافت‌های آن بخش از بدن کمک کند.
 
 13
ماساژ توپ تنیس هم یکی از راهکار‌های فوق العاده مفید برای کاستن از درد دست است. برای این کار توپ تنیس تمیز را در امتداد سینه خود برروی بازوی دست قراردهید و به شکل حرکت‌های ضربه کنترل شده به آرامی تا مچ دست پیش روید، این نوع ماساژ سبب کاهش درد مچ دست، آرنج، بازو، انگشتان و ساعد دست می‌شود.
 
 باز و بسته کردن انگشتان دست نیز یکی دیگر از شیوه‌های ماساژ و رفع خستگی انگشتان دست است، در طول روز به ویژه زمان تایپ در بازه‌های زمانی منظم از این تکنیک برای رفع خستگی دستان خود استفاده کنید.
 
 انجام ورزش منظم، مصرف مواد غذایی سالم شامل انواع میوه و سبزیجات، استراحت به میزان کافی، مصرف مواد لبنی و پروتئینی کم چرب، خودداری از استعمال سیگار، تنظیم ارتفاع میزکار، کیبورد و صفحه نمایشگر و در صورت مزمن شدن درد مراجعه به متخصص ارتوپدی می‌تواند از پیشرفت عارضه (ابتلا به آرتروز و کاهش کارایی دست ها) بکاهد.
 
کارشناسان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از سائیدگی بیش از اندازه مفصل‌های انگشتان دست در مواقع بی کاری دست‌ها به صورت کشیده قرار بگیرند و از زاویه دار کردن انگشتان دست بکاهید.
 
منبع:Wikihow

درمان سیگار مواد غذایی نمایشگر مواد لبنی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر