مسئولیت بیمه خانواده قربانیان آسمان با کیست؟/ بلاتکلیفی بیمه هواپیمای یاسوج
پس از گذشت 4 ماه خانواده های قربانیان هواپیمای ای تی آر پس از دریافت اجساد متوفی به دنبال حق و حقوق خود هستند تا بخشی از زیان های مالی که به این خانواده ها آمده است را ازطریق مراجع قانونی پیگیری کنند اما گویا دستگاه های مرتبط پاسخگویی مناسبی دراین ارتباط با خانواده ها نداشتند.
به گزارش ایلنا، روزی که ربیعی بخاطر سقوط هواپیمای آسمان در مجلس استیضاح میشد، غلامرضا تاجگردون خبری داد که آن زمان بخاطر حساسیت افکار عمومی نسبت به موضوع تحویل اجساد جانباختگان، خیلی دیده نشد. تاجگردون گفته بود که در جریان تماسی که با بیمه ایران گرفته به او اعلام شده که هواپیمای سقوط کرده شرکت آسمان بیمه نبوده است و این موضوع برای پیگیری حقوق جانباختگان این حادثه مشکلساز میشود.
وقتی تاجگردون خطاب به ربیعی گفته بود «هواپیمای ای تی آر اصلا بیمه نبود! چرا روزنامهها را علیه نمایندگان بسیج میکنی؟»پاسخ شنیده بود که «هواپیمای آسمان بیمه ملت دارد. من خودم با مدیرعامل بیمه ملت صحبت کردم» این جملات در حالی گفته میشد که همزمان بیمه ایران خبر از جلسه هیات مدیره داد و اعلام کرد بیمه هواپیما، بیمه ایران بوده است!!
هرچند این خبر آن هنگام چندان به چشم نیامد، اما بررسیهای رویداد۲۴ نشان میدهد خانوادههای حادثه دیده بر پایه همین موضوع، با مشکلی به نام دریافت دیه روبرو شدهاند؛ برخی از خانوادههای قربانیان حادثه سقوط هواپیمای یاسوج میگویند هنوز هیچ جواب مشخص و زمان دقیقی برای پرداخت غرامت به خانوادهها داده نشده است و نگرانی آنها از بیمه نبودن این هواپیما و بدعهدی این شرکت در پرداخت حق و حقوق خانوادههای قربانیان همچنان پابرجاست.
از طریق دادگاه، دریافت خسارت بیمه را پیگیری میکنیم
پس از سخنان تاجگردون، روابط عمومی بیمه ایران در خبری که در تاریخ 29 بهمن سال 96 به رسانهها ارسال کرد، اعلام کرده بود که «در جلسه ستاد بحران به ریاست پورکیانی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران، مقرر شد تیم کارشناسی در اولین فرصت ممکن به منطقه وقوع حادثه اعزام و اقدامات مقتضی را درخصوص کارشناسی موضوع، تشکیل پرونده و رسیدگی و پرداخت خسارتهای مربوطه بعمل آورند.» با اینهمه با گذشت بیش از سه ماه از تاریخ اعلام بیمه ایران، خانوادههای قربانیان هواپیمای آسمان میگویند هیچ اطلاعی در این مورد به آنها داده نشده است و چون خانوادهها درگیر تحویل اجساد بودهاند، شرکت بیمهگذار و هواپیمای آسمان نیز اقدامی نکردهاند.
پس از طرح موضوع نداشتن بیمه هواپیما، فقط یک فرم بیمه به خانوادهها داده شد
هواپیمایی بیمه بوده، اما هواپیمای آسمان مسئول پرداخت مطالبات است!
غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا، اما نظری مخالف با غلامرضا تاجگردون دارد و میگوید هواپیما بیمه بوده است و بنده شخصا از مدیرعامل هواپیمایی آسمان درباره بیمه بودن هواپیما سوال کردم و ایشان اذعان به داشتن بیمه ای تی آر داشتند لذا هواپیمایی آسمان را مسئول رسیدگی به مطالبات مردم میدانم.
بیمه ایران لطف کند هواپیمای سقوط کرده را بیمه کند!
حال سوال اینجاست که اساسا هواپیمای آسمان دارای بیمه بوده یا خیر؟ اگر دارای بیمه است چرا نام شرکت بیمهگذار شرکت آسمان در ارتباط با این سانحه برده نمیشود و چنانچه بیمهگذار مشخص دارد چرا تا به حال بعد از گذشت چندین ماه نسبت به پرداخت غرامت به خانوادههای داغدار اقدامی صورت نگرفته است؟