کد خبر: 627676 A

مدیر یک مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت مصرف بی‌رویه انواع غذاهای چرب، ‌پرنمک و شیرینی را از مشکلات جدی رفتار غذایی در ماه رمضان عنوان کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آرمان، مدیر مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت استان یزد با بیان اینکه ساعت غذاخوردن ماه رمضان و تنوع غذایی این ماه باید در طول سال هم رعایت شود، گفت: یک ساعت‌ونیم بعد از بیدارشدن بهترین زمان برای مصرف کردن سحری و سه ساعت قبل از خواب بهترین زمان برای صرف شام است.

سیدمحمدرضا آقایی میبدی با بیان اینکه روزه‌داری با رعایت آداب و رفتار غذایی مناسب برای تمام افراد جامعه مفید است،‌ اظهار کرد:روزه‌گرفتن بدون صرف سحری برای هیچ‌کس توصیه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان، ماه رژیم لاغری نیست، افزود: متاسفانه برخی از افراد با شیوه غذایی نادرست سعی دارند در ماه رمضان رژیم لاغری گرفته و کاهش چشمگیر وزن داشته باشند.

مدیر مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت استان یزد، گفت:‌در نظر پزشکی،سلامت دارای چهار بعد«جسمی»،«روانی»،«معنوی» و «اجتماعی» است که در فرهنگ روزه‌داری جای گرفته است.

این مقام مسئول نظم در غذا خوردن و استفاده از غذاهای مختلف را از جمله رفتارهای تغذیه‌ای مناسب در ماه رمضان دانست و بیان کرد: ماه رمضان برای لاغری مناسب نیست ولی می‌شود رفتار غذایی از نظر نوع مواد مصرفی و نظم در مصرف غذا که در ماه رمضان رعایت می‌شود به دیگر ماه‌های سال تعمیم داده شود.

آقایی در ادامه با بیان اینکه مصرف بی‌رویه انواع غذاهای چرب، ‌پرنمک و شیرینی را یکی از مشکلات جدی رفتار غذایی در ماه رمضان است،‌ عنوان کرد: مواد دارای فیبر و آب از جمله موادی است که مصرف آنها برای روزه‌دار توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یک ساعت و نیم بعد از بیدار شدن بهترین زمان برای مصرف کردن سحری و سه ساعت قبل از خواب بهترین زمان برای صرف شام است. به هیچ‌عنوان بعد از سحری‌خوردن نباید بخوابیم و افطار را نباید با غذاهای شیرین شروع کنیم.

آقایی با تاکید بر این نکته که رمضان برای سالم شدن است، تصریح کرد:‌ ساعت غذا خوردن ماه رمضان و تنوع غذایی این ماه باید در طول سال رعایت شود. رعایت نظم خواب از دیگر موارد حائز اهمیت در راستای تامین سلامت افراد در ماه رمضان و دیگر فصول سال است.

ماه رمضان دیابت روزه داری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر