خبرگزاری کار ایران

6 خاصیت بی نظیر خوردن موز با عسل

6 خاصیت بی نظیر خوردن موز با عسل
کد خبر : ۱۴۵۹۱۲۲

خواص خوردن موز با عسل: اگر شما هم به دنبال یک معجون خارق العاده برای سلامتی خود هستید، پیشنهاد می کنم این مطلب را تا انتها بخوانید.

به جرات می توانیم بگوییم موز در بین سایر میوه های پرخاصیت مانند انبه، آناناس، خرمالو، انجیر و انار می تواند جزء پرخاصیت ترین آنها باشد. این میوه در واقع دارای قند و پتاسیم و منیزیم و مس و همچنین منگنز بوده که پروتئین این میوه خیلی کم است و می توانیم آن را یک میوه سالم و بدون چربی بنامیم.

خواص درمانی موز و عسل برای سلامتی

همانطور که می دانید عسل یکی از ماده های خوراکی طبیعی است که امروزه در سراسر جهان طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است . عسل سرشار از مواد معدنی و همچنین آنتی اکسیدان است و به همین دلیل می تواند تاثیر زیادی در حفظ سلامتی داشته باشد.

عسل به تنهایی می تواند خواص بسیار زیادی برای سلامتی داشته باشد، اما زمانی که با موز ترکیب می‌شود می تواند برای سلامتی مفید باشد. در ادامه به مهمترین خواص موز و عسل برای سلامتی می پردازیم.

1. خواص موز و عسل برای سنگ کلیه

باید بدانید موز سرشار از پتاسیم است و به همین دلیل فشار خون را به خوبی کنترل می کند و به عملکرد بهتر کلیه ها می پردازد. مصرف موز و عسل در کنار هم خطر ابتلا به بیماری های کلیوی را کاهش می دهد و برای افرادی که سابقه بیماری سنگ کلیه دارند می توانند از این بیماری تا ۵۰ درصد پیشگیری کند.

2. بهبود جوش و آکنه با موز و عسل

یکی دیگر از خواص موز و عسل، بهبود انواع جوش و آکنه است. اگر پوست شما عاری از جوش و آکنه است، توصیه می کنیم یک تکه موز را له کنید و با نصف قاشق عسل ترکیب نمایید و سپس ماسک را روی پوست قرار دهید . اجازه دهید ماسک برای ۵ دقیقه روی پوست باقی بماند و زمانی که رنگ موز روی صورت قهوه ای شد می‌توانید صورت خود را بشویید و آن را خشک نمایید. این ماسک را به صورت مرتب روی صورت بگذارید تا بتوانید نتیجه رضایت بخش آن را مشاهده کنید.

3. سلامت قلب

عسل و موز، معجونی ترکیبی سرشار از آنتی اکسیدان ، پتاسیم و منیزیم است که معمولا برای سلامت قلب بسیار مفید بوده و باعث کاهش فشار خون می شود. آنتی اکسیدان موجود در عسل و موز باعث تولید دوپامین و کاتچین می شود و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به خوبی کاهش خواهد داد.

4. درمان آنفلونزا با موز و عسل

از بدترین بیماری هایی که اغلب در فصل های سرد سال اتفاق می افتد، آنفولانزا است . مصرف معجون عسل و موز به دلیل خواص ضد ویروسی که دارد، باعث درمان سرماخوردگی های مزمن و بیماری آنفلوآنزا می شود. موز دارای فلاونوئید بوده که اغلب برای درمان تب بسیار موثر است.

5. موز و عسل برای کاهش فشار خون

پتاسیم موجود در موز، به صورت فراوان یافت می شود، مصرف مناسب کلسیم، پتاسیم و منیزیم باعث می شود تا فشار خون کاهش یابد؛ به همین علت موز میوه ای سرشار از انواع مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و منیزیم است که باعث می شود تا فشار تحت کنترل باشد.

6. تقویت استخوان‌ ها

یکی دیگر از خواص موز برای بدن، تقویت استحکام استخوان ها است. موز دارای باکتری های پروبیوتیک بوده که برای جذب کلسیم در بدن بسیار موثر است. اگر می خواهید استحکام استخوان های بدن خود را تا آخر عمر حفظ کنید، بهتر است معجون عسل و موز را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

منبع کندوک
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز