کد خبر: 172871 A

وزیر ارتباطات:

هیچ چیزی بالاتر از رضایت مردم نیست و خدمت به مردم توفیقی است که خداوند متعال از طریق پست بانک ایران به کارکنان آن اعطا نموده و این یک عبادت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پست بانک ایران به عنوان بانک عامل این وزارتخانه به وزارت امور اقتصادی و دارائی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران معرفی شده است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، محمود واعظی در همایش رؤسای شعب این بانک ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، افزود: مجموعه پست بانک ایران مسیر صحیحی را انتخاب کرده و با برنامه ریزی های لازم گام به گام در جهت ارتقا جایگاه خود و خدمتگذاری به هموطنان به ویژه در روستاها و مناطق غیر برخوردار کشور حرکت می کند.

وی ادامه داد: چشم اندازها، راهبردها، مأموریت ها و اهداف کلان این بانک به خوبی ترسیم شده و لازم است متناسب با استعداد های منطقه ای و ظرفیت های اقتصادی و تولیدی هر استان چشم اندازها، راهبردها و مأموریت های بومی نیز تهیه و عملیاتی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره با روند تأسیس پست مالی و تکامل آن به پست بانک، اظهار داشت: این بانک توانائی خیلی زیادی برای رفع نیازهای مالی و پولی مردم دارد و می تواند از امکانات و بسترهای پست نیز برای توسعه خدمات و رفع نیازهای مربوطه بهره کافی را ببرد.

واعظی خاطرنشان ساخت: هیچ چیزی بالاتر از رضایت مردم نیست و خدمت به مردم توفیقی است که خداوند متعال از طریق پست بانک ایران به کارکنان آن اعطا نموده و این یک عبادت است.

وی گفت: بنگاهی موفق است که مزیت های خود و نیازهای مخاطبان را به خوبی شناسائی کرده و براساس آن خدمات دهی کند، پست بانک ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و بانکی است که دارای مزیت های زیادی برای خدمت رسانی بیشتر به مردم در مناطق محروم و روستائی می باشد. در واقع این بانک به جهت پائین آوردن هزینه های خدمات، فرصت رقابت به سایر بانک ها در این مناطق را نمی دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به عضویت این بانک در مجامع بین المللی از مؤسسه جهانی بانک های پس انداز(WSBI) و اتحادیه جهانی پست(UPU) به عنوان یک مزیت دیگر آن برشمرد و افزود: تسهیل دراستفاده آسان از امکانات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استفاده از ظرفیت های تخصصی فناوری اطلاعات(IT) در زمینه نرم افزاری و سخت افزاری از دیگر مزیت های حضور پست بانک ایران در مجموعه این وزارتخانه است که باید به نحو مطلوبی از آن استفاده کند.

واعظی تأکید کرد: با بهره گیری از این امکانات، پست بانک ایران می تواند به عنوان بانک هوشمند و نمونه باشد و باید نیاز های مردم را شناسائی کرده و خدمات جدیدی به مردم ارائه نماید زیرا امروزه اگر یک بنگاه نوآوری و شکوفائی نداشته و مخاطب شناسی نکند از گردونه رقابت خارج می شود.

وی گفت: پرداخت یارانه ها در مناطق محروم و ثبت نام از متقاضیان مرحله دوم یارانه ها مزیت دیگری از پست بانک ایران است اما باید با همت و تلاش مضاعف همه خدمات آن در مناطق روستائی و غیربرخوردار کشور توسعه یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: براساس برنامه پنجم توسعه کشور ۶ هزار دفتر ICT دیگر نیز در سراسر کشور ایجاد خواهد شد که درسال جاری ۲هزار مورد آن راه اندازی می شود و علاوه بر آن ۳ هزار دفتر فعلی نیز ارتقا می یابد و هیچ روستائی نباید بدون خط ارتباطی و اینترنت باشد.

واعظی با اشاره به لزوم معرفی مزیت ها، نقاط قوت و توانمندی های پست بانک ایران به سازمان ها و نهادهای خدمتگذار به مردم نظیر؛ کمیته امداد و سازمان بهزیستی و همچنین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و صنایع دستی بر پیگیری جدی مطالبات معوق و نظارت مستمر بر روند فعالیت شعب و دفاتر، ایجاد تحول اساسی و چابک سازی، ایجاد شرکت های اقماری برای گسترش فعالیت ها و سودآوری، پیگیری آموزش مستمر علمی و تخصصی کارکنان به ویژه در بحثمشتری مداری و تکریم ارباب رجوع و خوش برخوردی با آنان، صرفه جوئی و کاهش هزینه ها، بازاریابی قوی نیز تأکید کرد.

وی در پایان صندوق قرض الحسنه پست بانک ایران و نرم افزار صندوق تأمین مالی خرد روستائی را افتتاح و از نمایشگاه عکس ویژه فعالیت ها و مراسم مختلف پست بانک ایران نیز بازدید به عمل آورد.

ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده از ظرفیت ایران اینترنت برنامه پنجم توسعه رقابت کاهش هزینه محصولات کشاورزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یارانه ها
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر