خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

مسیر پیشرفت چوئبده در گرو احداث فرودگاه است

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۴۲۸

یکی از اقداماتی که سبب توسعه اقتصادی منطقه آزاد ارونددر استان خوزستان می شود استفاده از ظرفیت های فرودگاهی است و می توان همه پروازهای داخلی را با احداث یک فرودگاه در چوئبده به این شهر منتقل کرد و فرودگاه آبادان مختص پروازهای خارجی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، در قرن حاضر حمل و نقل هوایی در روابط کشورهای مختلف جهان، تبادل فرهنگ، نمایش قدرت های اقتصادی و نظامی و تسریع امور حیاتی یک کشور نقش حساسی بر عهده دارد. از این رو صنعت حمل و نقل در هر کشور بیانگر وضعیت اقتصادی و میزان توسعه صنعتی آن کشور محسوب می شود.

اهمیت حمل و نقل هوایی و لزوم توجه بیشتر به این مقوله در جهت توسعه عوامل مختلف کشور یک ضرورت است.

در ایران تاکنون فرودگاه‌ها مورد توجه زیادی قرار گرفته‌اند و استان‌های زیادی از فرودگاه برخوردارند که می توان به استان خوزستان با در اختیار داشتن 5 فرودگاه اشاره کرد.

یکی از فرودگاه‌های مهم استان خوزستان، فرودگاه آبادان با رویکردی بین‌المللی است.این فرودگاه جزء اولین فرودگاه‌های کشور است که در سال 1320 توسط شرکت ملی نفت ایران و به ‌دلیل وجود پالایشگاه احداث شد و با رونق گرفتن آبادان و خرمشهر فرودگاه نیز توسعه یافت تا جایی‌ که نخستین پروازهای خارجی از مهرآباد و سپس آبادان در نیمه دوم سال 1328 آغاز شد.

در سال 1346 فرودگاه اصلی و فعلی آبادان در مساحتی حدود 372/66 ساخته و سه سال بعد از سوی شرکت ملی نفت به سازمان هواپیمایی واگذار شد.

فرودگاه آبادان به عنوان "ALTERNATE" (فرودگاه کمکی و احتیاطی) فرودگاه مهرآباد برای پروازهای خارجی بوده و هرگاه به دلایلی جوی و سایر عوامل پروازی قادر به نشستن در مهرآباد نبود از فرودگاه آبادان برای فرود استفاده می‌کرد.

اکنون به دلیل تعدد پرواز در فرودگاه بین المللی آبادان، خود این فرودگاه نیاز به یک "ALTERNATE" نیاز دارد و نزدیک ترین شهر به آبادان که می توان در این زمینه نقش مهمی ایفا کند، شهر چوئبده است.

شهر چوئبده در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر آبادان واقع شده است و می توان برنامه ریزی مهمی در این خصوص بر روی این شهر انجام داد.

یکی از اقداماتی که سبب توسعه اقتصادی منطقه آزاد اروند می شود استفاده از ظرفیت های فرودگاهی است و می توان کلیه پروازهای داخلی را با احداث یک فرودگاه در چوئبده به این شهر منتقل کرد و فرودگاه آبادان مختص پروازهای خارجی باشد.

نقش فرودگاه در توسعه همه جانبه چوئبده

ناجی فرحانی صدر، شهردار چوئبده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در این خصوص اظهار کرد: نتیجه حاصل از بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که حمل و نقل هوایی با توسعه اقتصادی، اجتماعی و گردشگری یک کشور ارتباط مستقیم داشته و می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای را ایفا کند.

وی افزود: شهر چوئبده جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی فراوانی دارد، اما مغفول مانده است و از مناطق منحصر به فرد گردشگری است که می تواند به عنوان قطب اکوتوریسم استان خوزستان مطرح باشد؛ بنابراین حمل و نقل هوایی در شهر چوئبده می تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و گردشگری داشته باشد.

لزوم پیگیری سازمان منطقه آزاد اروند

شهردار چوئبده نقش سازمان منطقه آزاد اروند را در احداث فرودگاه در این شهر مهم قلمداد کرد و گفت: این سازمان با اهداف بلند مدت خود باید به نقش احداث فرودگاه در توسعه اقتصادی توجه کند و در حال حاضر شهر چوئبده استانداردهای لازم را در این خصوص دارد.

فرودگاه چوئبده می تواند فرودگاه پشتیبان آبادان باشد

فرحانی صدر، فرودگاه چوئبده را به عنوان فرودگاه پشتیبان آبادان عنوان کرد و ادامه داد: در سبک جدید معماری شهری که در آن به موضوع اقتصاد توجه جدی می شود، حتی شهرهایی که در کنار یکدیگر هستند نیز فرودگاه دارند که می توان به فرودگاه شارجه و دبی در کشور امارات متحده عربی اشاره کرد.

وی به خواسته‌‌‌های مردم چوئبده اشاره کرد و  بیان کرد: احداث فرودگاه ضمن علمی بودن و توجیه اقتصادی داشتن، یک بارقه امید را به واسطه ایجاد توسعه اقتصادی می تواند در قلب مردمی که همواره چشم انتظار دریافت خدمات در خور شان خود بوده اند، ایجاد کنند بنابراین موضوع را تا محقق شدن پیگیری می کنم و از سایر مسئولان و سازمان ها درخواست می کنم در این راه، همیار مردم همیشه قهرمان چوئبده باشند.

انتهای پیام/
محمود نواصر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز