خبرگزاری کار ایران

بیش از ۳ هزار کیلوگرم مواد غذایی در اهواز معدوم شد

بیش از ۳ هزار کیلوگرم مواد غذایی در اهواز معدوم شد
کد خبر : ۱۴۶۴۴۳۵

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: بیش از ۳ هزار کیلوگرم مواد غذایی در اجرای برنامه سلامت نوروزی در محدوده غرب این کلانشهر کشف و معدوم سازی شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، امرالله مردانی گفت: با آغاز بسیج ملی سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند پارسال، ۴۰ کارشناس و کاردان سلامت محیط مرکز بهداشت غرب اهواز، کار نظارت بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی را از ۸ صبح تا ۲۰ و در صورت لزوم تا ۲۴ انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷ هزار مرکز و اماکن حساس زیر پوشش حوزه غرب اهواز است، افزود: پیشگیری از بیماری‌های منتقله از عوامل محیطی به ویژه بیماری‌های منتقله از آب و غذا از وظایف اصلی بهداشت است، حال این مهم در زمان تعطیلات نوروزی که شهر اهواز پذیرای تعداد زیادی مهمان بود، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مردانی ادامه داد: در این رابطه ۲۱ گروه به صورت روزانه صبح و ۵ تیم در نوبت عصر بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی مانند رستوران‌ها، قنادی‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها، اماکن عمومی مانند؛ فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، بازارها، پاساژها، مراکز و اماکن اقامتی و تفریحی و مساجد و رستوران‌های در مسیر راه‌ها، نظارت دارند.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز اضافه کرد: همچنین کیفیت عرضه مواد غذایی و آب مصرفی و رعایت موازین و معیار‌های بهداشتی در ترمینال‌های مسافربری، ایستگاه‌های راه‌آهن، اتوبوس‌ها و قطار‌های مسافربری، نظافت عمومی سرویس‌های بهداشتی و جایگاه‌های اسکان موقت مسافران نوروزی بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ اجرا می‌شود، گفت: از زمان آغاز اجرای برنامه تاکنون ۵ هزار و ۴۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع و اماکن، ۲ هزار و ۷۸۷ مورد کلرسنجی، ۳۰۵ مورد نمونه برداری از آب، ۲۲۰ مورد نمونه‌برداری از نان و غذا و ۵ هزار و ۸۷۵ مورد سنجش پرتال انجام شده است.

مردانی می‌گوید: در این مدت ۳ هزار و ۵۵۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم شده و ۵۴۴ اخطاریه آنی نیز صادر که از این تعداد، ۱۱۵ مورد به مقام قضایی ارجاع و ۹۱ مورد پلمب شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز